La ourensana Andrea Estévez es la primera diplomada del campus en un grado internacional
27 mar 2019 . Actualizado a las 08:14 h.«É unha experiencia incrible porque coñeces xente de moitos países diferentes. Non creces só a nivel académico e aprendendo idiomas, senón que tamén melloras a túa experiencia persoal», señala Andrea Estévez algo nerviosa tras recoger su diploma de doble grado en Administración y Dirección de Empresas por la Universidad de Vigo y por la Universidad de Bremerhaven (Alemania). Un diploma que tiene la particularidad de ser el primero que se expide desde que se puso en marcha la titulación.
Los tres primeros años del grado se cursan en Ourense, en la facultad de Ciencias Empresariales y Turismo -con algunas de las asignaturas en inglés- mientras que el cuarto se desarrolla por completo en la universidad germana. El quinto año los estudiantes deben realizar su trabajo fin de grado y presentarlo en ambas entidades académicas. Andrea lo hizo simultáneamente a través de una videoconferencia. «Intentei demostrar como afectaría o feito de ser socialmente responsable á imaxe dunha marca ou dun produto. E quedou patente que realmente si que afecta porque a xente valora os bos actos das empresas. Hoxe en día hai tantas marcas que resulta complicado diferenciarse e crear valor dunha forma responsable é unha moi boa estratexia a longo prazo», explica sobre el resultado de su trabajo fin de grado.
Acaba de terminar sus estudios y ya tiene un contrato en prácticas en la empresa ourensana Aceites Abril. «Estou no departamento de exportación e agora mesmo traballo con documentación pero a idea é que máis adiante xa podamos ir a feiras internacionais para aumentar os clientes», afirma entusiasmada con el horizonte que se le plantea a sus 22 años.
«Hai moita xente que desde que nace ten claro o que quere ser. Eu, sen embargo, estaba bastante perdida cando rematei o Bacharelato e de entre as opcións que tiña esta era a que máis me gustaba porque ten moitas saídas diferentes e permíteche enfocarte no que máis che interesa», confiesa sobre cómo se decantó por la economía y el mundo de las empresas. Y añade algo que le parece imprescindible: «Eu sen becas non podería facer todo o que fixen. Tiven unha beca Erasmus e outra complementaria da Xunta, pero deberían concedelas e pagalas antes. Se non, a xente que non ten medios non pode marcharse a outro país mentres non dispón do diñeiro da bolsa. É un pouco absurdo. E eu recomendo a toda a xente que lle guste viaxar e os idiomas que aproveite esta oportunidade», sopesa en contacto con una realidad que afecta a todos los estudiantes.
Cuando le preguntan por cómo se ve en el futuro esta joven, natural de Cartelle, no descarta opciones, pese a asegurar que es consciente de que pocos consiguen trabajo nada más terminar la carrera. «Non quero pecharme ningunha porta pero gústame moito viaxar e aprender de distintas culturas integrándome nelas», incide.
Considera, por otro lado, que la doble titulación no solo sirve para diferenciarse a la hora de adentrarse en el mundo laboral, sino también para enriquecerse con lo mejor de cada sistema educativo. «Alí céntranse en supostos prácticos e traballos e aquí máis na teoría e nos exames. A dobre titulación complementa moi ben a formación coa que rematas», argumenta.
Andrea ha sido la primera pero no será la única en tener la titulación de doble grado. Junto a ella hizo las maletas y se fue al extranjero Ana Ponce, que a su vez también forma parte de la plantilla de Aceites Abril. «Ela aínda non presentou o traballo final porque xa estaba traballando, pero seguramente en xuño xa o teña rematado. Gústalle moito viaxar tamén e viviu un ano en China. Na empresa necesitaban a alguén para levar o mercado asiático así que chamárona enseguida», relata sobre su compañera.
La joven recibió un diploma acreditativo -el título universitario tarda en expedirse- de manos de Gerhard Feldmeier, vicerrector de la Universidad de Bremerhaven, y Elena Rivo, decana de la facultad, en el marco de la novena International Week que organiza el campus.