«O coro universitario é un reflexo do campus; estamos abertos a toda a cidadanía»

Marta Vázquez Fernández
marta vázquez OURENSE / LA VOZ

OURENSE CIUDAD

Agostiño Iglesias

La agrupación que dirige Xavier Álvarez busca nuevos integrantes dentro y fuera de la comunidad académica

14 sep 2018 . Actualizado a las 18:49 h.

Con trece años de experiencia, el coro universitario del campus de Ourense afronta el comienzo de curso buscando savia nueva entre la comunidad académica, pero también fuera de ella. La agrupación -un soplo de aire fresco en los encorsetados actos universitarios- se puso en marcha en el año 2005, gracias a la iniciativa de Xavier Álvarez, entonces docente. «Parecíame unha carencia grave que o centro do saber non tivese un coro», recuerda ahora, añadiendo que, para paliar esa deficiencia, se puso manos a la obra. «Fíxenlle unha proposta ao vicerreitor naquel momento é empezamos cun pequeno grupo, como un obradoiro, nun taller cuadrimestral».

Aquello solo sería el principio. Enseguida el grupo se fue consolidando y pronto la gente quería repetir año tras año. Desde entonces ha ido creciendo de forma imparable, a pesar de que no faltaron algunas chinitas en el zapato en los primeros momentos.

«Ao principio tivemos que facer fronte a algunhas reticencias porque xa había un coro en Vigo, e dicíannos que para qué queríamos outro no campus de Ourense. O recinto académico de Vigo tiña o coro de toda a vida e a nosa proposta era a primeira para un campus periférico, polo que houbo certa estrañeza e algunha que outra reticencia», asegura el director, que también rememora que «nos primeiros momentos apenas si contaban con nós para as actividades culturais».

Pero todo aquello está hoy en día más que superado. En la actualidad el coro está presente en la vida del campus local con todas sus consecuencias. «Non só estamos para encher de música e de arte os actos académicos de fin de curso, senón tamén para participar nos distintos actos culturais», explica Álvarez, que admite que la agrupación tiene vocación ciudadana. «Vimos organizando encontros corais, invitamos a outros grupos e facemos concertos na cidade. O último foi no pasado Nadal, cando fixemos un evento para o que invitamos a tres coros infantís da cidade. Foi moi bonito».

La agrupación está integrada en su mayoría por miembros de la comunidad universitaria, de todas las edades. «Presumimos de ser un coro interxeracional, porque temos dende alumnos de primeiro curso ata profesores xubilados», explica Xavier, que reconoce no obstante que cada vez tienen más dificultades para encontrar nuevos integrantes. «Hai un déficit grande entre os mozos de formación coral. Nos colexios e institutos non hai coros, salvo honradas excepcións, e cando chegan a universidade non saben o que é», advierte, explicando que «a nosa iniciativa non ten demasiada acollida. Costa moito que a xente se anime a probar».

Ello a pesar de que las condiciones para acceder no son demasiado exigentes. Cualquiera, o casi, puede probar. «Non se fai unha proba moi rigorosa; aínda que é certo que hai que ter unhas aptitudes mínimas, todo o que se achega ao coro é ben recibido e se lle busca a posibilidade de integralo». A pesar de todo, el coro ronda la cuarentena de miembros, con docentes y estudiantes, así como antiguos alumnos o aficionados al canto.

Y esa variedad de edades, junto con el gusto por introducir novedades del director, hace que el repertorio de la agrupación sea de lo más variado. Últimamente han empezado a probar con clásicos del pop. «Parécenos que entre os coros da cidade é un xénero que se traballa pouco, e como somos un coro xuvenil, pensamos que debíamos de empuxar por aí un pouquiño».

 Se atreven con Cold Play

Tan atrevida es su apuesta que en las últimas semanas han comenzado a ensayar temas de Cold Play, algo inédito en agrupaciones como estas. «Nos actos universitarios a parte dos himnos, que son obrigatorios, sempre facemos un pequeno concerto, no que cantamos dúas ou tres cancións. Queremos ser o contrapunto ao rigor académico das togas e dos discursos». Quien quiera participar tiene ahora las puertas abiertas para inscribirse. «O coro é o reflexo do campus; estamos abertos a toda a cidadanía. Ese é o noso espírito».