La marea dice no a Jácome por ser un «Donald Trump á dereita do PP»

La Voz OURENSE

OURENSE CIUDAD

Santi M. Amil

La asamblea de Ourense en Común decide no apoyar una moción de censura

23 dic 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

Ourense en Común, la «marea» local, participó durante el último mes y medio en los contactos con Democracia Ourensana y el PSOE para buscar una alternativa al gobierno del Partido Popular. Sus concejales llegaron a firmar las líneas programáticas de ese futuro ejecutivo, pero la asamblea de la candidatura municipalista mandó parar y el portavoz de la formación, Martiño Xosé Vázquez, compareció ayer en rueda de prensa para explicar que no apoyarán «nin de forma activa nin pasiva» una moción de censura. «Ourense en Común non fará alcalde a unha persoa que entende que o proxecto político a liderar ten unha base ideolóxica próxima a Donald Trump», sentenció Vázquez.

Se refiere a Gonzalo Pérez Jácome, portavoz de Democracia Ourensana y aspirante a alcalde en esa eventual operación. Según dice Martiño Xosé Vázquez, su rechazo al líder de DO no supone que apoyen al actual gobierno del PP: «Non. O que quere dicir é que Ourense en Común non quitará a Hillary Clinton do Concello para introducir a Donald Trump. Non queremos nin a dereita de Hillary Clinton e Jesús Vázquez nin a dereita aínda maior de Donald Trump e Gonzalo Pérez Jácome».

Sin credibilidad

El portavoz de la marea ourensana justifica la participación de su formación política en las negociaciones de las últimas semanas en el intento de construir una alternativa al gobierno popular, pero el resultado no ha sido el esperado por Ourense en Común. Y eso que Martiño Xosé Vázquez asegura que el 61 % de las propuestas recogidas en el documento consensuado por DO, PSOE y OUeC salieron de la marea. Precisamente por eso desconfían. «Hai dúas opcións, ou o programa de Ourense en Común é fabuloso ou é que ás outras organizacións impórtalle ben pouco esta base programática e que esta se poda cumprir. O interese real de Jácome non é cambiar políticas, é cambiar políticos», señaló Martiño Xosé Vázquez, que asegura que el líder de DO «chega a tal punto que é quen de renunciar e agochar o seu programa electoral con tal de sentarse no sillón da alcaldía».

«Levamos un mes e medio deixándonos os cornos traballando neste documento pero é que non ten credibilidade», concluyó el portavoz de Ourense en Común, que pidió al PSOE que reflexione si Jácome puede liderar un gobierno alternativo: «Non é que todo vale para quitar ao PP, entre outras cousas porque DO representa ese Donald Trump máis á dereita do PP».

En conclusión Vázquez apuntó que el único culpable de que en Ourense no haya un gobierno alternativo de progreso como los que, según dijo, existen en ciudades como A Coruña, Santiago, Madrid o Barcelona «é a aritmética derivada de que exista un partido máis á dereita que o propio PP».

Jácome dice que seguirá adelante

Los catorce concejales que suman DO y el PSOE son suficientes para la moción de censura y todo depende ahora de los socialistas, que deben reunir al grupo municipal y a su ejecutiva local para tomar una decisión. El líder de Democracia Ourensana dice que seguirá adelante con sus planes pese al portazo de la marea. Gonzalo Pérez Jácome concluyó que a Ourense en Común «le importan más las personas que las ideas, lo cual es contrario a lo que siempre predican». A su juicio, «prefieren que gobierne el PP».

El alcalde se ofende por la comparación con Hillary Clinton y dice que él solo se dedica a trabajar

En el símil que Martiño Xosé Vázquez utilizó ayer para ilustrar el no de Ourense en Común a la moción de censura, Donald Trump equivale a Jácome y Hillary Clinton, a Jesús Vázquez. El alcalde se ofendió ayer con esa comparación. «Se se refería á miña condición sexual, estaría agora pedíndolle a dimisión a esa persoa [...] Neste momento, se esas declaracións as chega a facer outra persoa, estaría tendo unha manifestación diante da súa casa pedíndolle a dimisión inmediata. Terán que aclarar por que puxeron ese exemplo», señaló el regidor, que insistió en que no ve otro motivo para el símil con Clinton: «A miña parella non foi presidente, non teño familiares en política, non herdo ningún posto e non comparto moitas cuestións. Non me valen escusas. Moitas veces detrás de certas palabras hai temas envelenados».

Respecto a la posible moción de censura y de la que se ha desmarcado el grupo municipal de Ourense en Común, Jesús Vázquez dice que sigue trabajando con «tranquilidade» y con «normalidade» y que lo seguirá haciendo «ata o último día». Admitió que hay problemas en el día a día «que poden dar unha sensación de deixadez», pero aseguró que está satisfecho tras haber logrado captar unos treinta millones de euros de otras Administraciones para inversiones en Ourense: «Iso é o que a cidade ao final está a ver e, cando un vai pola cidade, atópase con moitísimas críticas, moitísimas reclamacións e moitísimas demandas, pero tamén moitísimas veces agradecementos».