«A xente intoxicábase co fume e tivo que escapar, non se podía facer nada»

OÍMBRA

A última hora del martes el fuego se ha reavivado en Rabal y se aproxima a Feces de Cima, en Verín

19 jul 2022 . Actualizado a las 21:43 h.

Los tres fuegos que entraron en Oímbra desde Portugal y que afectaron a las localidades de San Cibrao, Rabal y Videferre han arrasado 1.500 hectáreas de monte. A primera hora de este martes, no amenazaban a zonas habitadas. Así lo confirmaba la alcaldesa, Ana Villarino, que aseguraba que habían sido muchos los vecinos que habían pasado la noche sin dormir, echando una mano para proteger sus pueblos. «Houbo moita colaboración veciñal para loitar contra o lume», aseguraba la regidora, que advertía que las llamas llegaron a estar muy cerca de las viviendas por lo que se vivieron momentos de tensión. «Agora xa está fora da poboación e por sorte non se queimou ningunha vivenda», confirmaba durante la mañana. «Costou moito traballo que o lume non chegara ás casas», remataba la regidora. 

Aunque Medio Rural había desactivado en un primer momento el nivel dos (decretado en dos parroquias en la tarde del lunes por la proximidad de las llamas a zonas habitadas) , a las ocho de la tarde se volvía a tomar esta medida preventiva en Rabal, por la proximidad del fuego al núcleo de Feces de Cima, en el vecino concello de Verín.

«Os veciños víronse agobiados con tanto fume, foi moita xente ata alí para botar unha man», contaba Modesto Martínez, propietario de un bar en Oímbra, a dos kilómetros del núcleo de San Cibrao, que asegura que todos en el ayuntamiento han vivido horas de mucha angustia e impotencia. «Foi un gran susto», admitía el vecino, que destacaba el peligroso viento, que llevó el humo a las aldeas. «A xente intoxicábase co fume e tivo que escapar, non se podía facer nada. Aínda non estamos tranquilos porque hai outra parte do pobo que non ardeu e ten bosque. Se cambia o aire e ven por alí estamos perdidos», aseguraba. Explicaba que las llamas, que entraron desde Portugal, han arrasado bosques de pino y roble, y lamenta la falta de prevención. «Nas aldeas quedan catro vellos, o campo está abandonado e íso é un problema», señalaba. «Da moita pena ver agora o monte, víase bonito e agora quedou desnudo», concluía.