«Botei toda a vida na construción e fixen, para min, a casa que me gustaba»

La Voz OURENSE

NOGUEIRA DE RAMUÍN

Santi M. Amil

Francisco Leites creó su vivienda unifamiliar en Nogueira de Ramuín

13 dic 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

Es un clásico en todas las páginas, redes o referencias que se centran en las prácticas urbanísticas más heterodoxas existentes en Galicia. Su propietario está más que orgulloso del trabajo realizado y luce placa en piedra, como no podía ser de otra manera, con las referencias de los vecinos del lugar y la dirección: A Seara de Arriba. Luíntra. Nº 1.

La parcela cuenta con pequeñas torres repartidas por el cierre y la entrada, el cuerpo principal integra una torre circular con ventanas y almenas y una torre blasonada cuadrada, coronada por un cañón. En la finca campa un cabaceiro y en algunas imágenes que se pueden ver en Internet la casa aparece con las banderas gallega y española en la torre central.

El proyecto de vivienda unifamiliar es el resultado del deseo de su propietario: una idea personal que fue desarrollando poco a poco y a la que, reconoce, aún le quedan trabajos por realizar. «Non tiven que ir a ningún lado encargar proxecto nin axuda de ningún tipo. Saíu da miña cabeza e fun facéndoa cos croquis que ía elaborando. E con todos os permisos legais para realizar o proxecto», señala Francisco Leites.

Experiencia en el sector no le faltaba a este vecino de Nogueira de Ramuín: «Empecei aos 15 anos e xa estou xubilado. Estiven 11 anos traballando nas Vascongadas e logo volvín para aquí. Botei toda a vida na construción e fixen, para min, a casa que me gustaba. E mira ti o que son as cousas; fixemos casas de todos os tipos -a dúas augas, a catro... de todos os xeitos posibles- e nunca na miña vida colocara unha pedra. Era algo que non me gustaba facer. E fun traballando nela aos poucos: os días que non se podía estar noutras encargas e durante as fins de semana. E, aínda que me quedan cousas por facer, xa levamos vivindo nela 11 anos».

«Se me pagaran polas fotos...»

No pierde el tiempo Francisco Leites en valorar la presencia de su casa en las redes sociales «porque non as miro. A iso non lle dou importancia ningunha», señala al tiempo que suelta un contundente calificativo para definir «aos que se dedican a esas cousas». Considera el vecino de Luíntra, desde su experiencia en el sector de la construcción, que no se cuestionan proyectos que sí lo merecen: «Hai casas e promocións por aí -e mesmo por onda nós, aínda que non vou dicir nomes- que non lle conto. Con tellados de chapa, peches de redes que aos dous os tres anos están oxidados, con paredes de bloques... iso non vale para nada».

Está orgulloso del interés que suscita su casa, aunque en algunas ocasiones dio lugar a situaciones molestas: la gente se metía en la parcela cuando aún no estaba el cierre rematado, o con personal trabajando en la casa, y el propietario reconoce que es una situación que se mantiene. «Aquí vén xente de todo tipo. Novos, vellos, sós, en grupo. Ata houbo quen me pediu os planos da casa. Se chego a cobrar polas fotos que levan feito botaba o ano de vacacións por aí adiante».

Un cañón desde Asturias

No, no nos olvidamos del cañón. El singular elemento que corona el fortín de Francisco Leites dispara en bable. El constructor quería uno para su casa y se enteró de que lo vendían en Asturias. Y allá se fue, ex profeso, a buscarlo. «Fun só por iso, ida por volta, e se tivera que ir máis lonxe ía».