¿Hacían vino los romanos en Valdeorras?

Descubren dos lagares rupestres en Larouco con rocas de 450 millones de años

;
Hallazgo de lagares romanos en Larouco, Valdeorras Hallazgo de lagares romanos en Larouco, Valdeorras

ourense / la voz

Mario Yáñez es un viticultor de Valdeorras, en el oriente ourensano, que hace un par de años decidió adquirir un terreno en el que cultivar. «Animeime a comprar porque sempre escoitei aos vellos dicir que as boas uvas estaban aquí, en Larouco», explica. Empezó poco a poco, recuperando viñedos de su padre y comprando pequeñas parcelas. La sorpresa vino cuando hace unas semanas comenzó a plantar la situada en la parroquia de A Portela. «O terreo era moi custoso, moi ladeiro, por iso estaba abandonado. Decidín facer bancais e cando estaba coa máquina atopeime cun lagar rupestre», describe. Después de ese, encontró otro, situado unos metros más abajo.

Lo primero que hizo Mario fue llamar a Pepe Fernández, presidente de la sección de arqueología en el Instituto de Estudios Valdeorreses. «É un descubrimento dunha grandísima importancia. No depósito, onde se decantaba o mosto, aparecen restos de cerámica e iso xa indica que son anteriores a Idade Media. Nótase tamén no toscos que son», afirma el experto en arqueología. «Nos propios lagares e preto deles aparecen acumulacións de tégulas -tellas- romanas o que nos leva a pensar que poderían ser construcións feitas por esa civilización, pero non o sabemos con exactitude», añade. Para saberlo y además ponerles una fecha exacta habría que llevar a cabo una pequeña excavación que consistiría en limpiar el interior del pozo al cual se filtraba el mosto, algo que ya están intentando gestionar a través del Concello de Larouco. El experto valdeorrés no se arriesga a ponerles fecha antes de la investigación pertinente, aunque sí que los sitúa en los primeros siglos de nuestra era. «Este achado é moi interesante para a comarca e para o noso pobo. É unha forma de pólo en valor, algo que nos fai moita falta», dice. También admite que los lagares que acaban de descubrir en Valdeorras podrían ser anteriores a los de Oímbra, datados en el siglo II, y que hasta el momento son los más antiguos encontrados en la provincia.

En la observación que hace de las estructuras encontradas, Fernández está seguro de que su antigüedad es especialmente significativa: «Neles pisábase a uva cos pés, non hai dúbida porque non hai marcas nin sitio para os postes de calquera mecanismo, o que nos di que ten máis anos aínda. Con eles facían mosto e trasladábano». Pero lo que más llama la atención de Fernández, natural de Larouco, es el origen de la roca con la que están construidos los lagares. «Son de tipo metamórfico e teñen 450 millóns de anos, son as pedras máis antigas que hai en moitas comunidades como por exemplo a de Madrid», explica. Se trata concretamente de gneis, también conocidas en Galicia como «ollos de sapo» por los relieves que presentan. «Teñen a mesma composición que o granito: cuarzo, feldespato e micas, tanto a biotita como a moscovita. Isto tamén é moi bo para Larouco porque é unha xeoloxía moi específica e de millóns de anos que pode ser moi interesante acercarlla aos cativos, igual que fan na veciña Quiroga, por exemplo, organizando rutas e campamentos ao redor do seu xeoparque», dice.

Mario ha puesto el hallazgo a disposición del Concello para que tomen decisiones sobre qué futuro darle. «Isto é un reclamo cultural moi importante e para min é un orgullo que aparezan no meu pobo e na miña terra. Por iso agardo que se poña a disposición de todo o mundo. Penso que ao final onde planta a xente de antes é onde está o viño de calidade e estes lagares son a demostración de que aquí se plantaba fai xa moito tempo», termina.

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Ourense

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
11 votos
Comentarios

¿Hacían vino los romanos en Valdeorras?