La valedora do pobo reprende al gobierno de Jácome por el rey Baltasar condenado por abusos

La Voz OURENSE

OURENSE

El rey Baltasar, en Ourense.
El rey Baltasar, en Ourense. Santi M. Amil

La institución concluye que el Concello de Ourense haber exigido un certificado de antecedentes sexuales

16 mar 2023 . Actualizado a las 18:12 h.

El elegido para representar a Baltasar en la última cabalgata de los Reyes Magos de Ourense resultó ser una persona doblemente condenada por abusos sexuales. El PSOE llevó el caso a la institución del Valedor do Pobo y su titular, María Dolores Fernández Galiño, ha llegado a la conclusión de que el Concello ourensano debía haberle exigido un certificado negativo de antecedentes penales.

Tras admitir a trámite la queja del grupo socialista, la valedora solicitó información al Ayuntamiento. La respuesta indica que la elección de Khalifa A. N. «non se realizou mediante ningún tipo de procedemento formal». En el caso del rey Baltasar, «no que a elección está condicionada, pola propia natureza das cousas», el gobierno municipal precisa que contactó con «un empregado de hostalería dun establecemento próximo á Casa do Concello» sin saber de sus antecedentes. Ese hecho «era totalmente descoñecido pola Alcaldía e polo Concello», dice la respuesta. En cualquier caso, según argumenta el gobierno local, «esta persoa non estaba condenada a unha pena que lle impedise participar no evento, non estando privado da súa liberdade deambulatoria».

Esas explicaciones no han resultado suficientes para la valedora do pobo, que ha emitido un informe en el que remarca que la ley orgánica de protección de la infancia, aprobada en el año 2021, obliga a exigir un certificado negativo del registro central de delincuentes sexuales a los participantes en determinadas actividades. Y remarca que ese requisito afecta «en todo caso, a todas aquellas que tengan que tengan como destinatarios principales a personas menores de edad».

Según dice Fernández Galiño, la finalidad de la norma «é salvagardar o interese do menor». Y sentencia: «Na nosa sociedade esta actividade é das máis populares das dirixidas aos menores, e sendo unha actividade cíclica, que se repite todos os anos, é por tanto previsible. Así pois, é susceptible de que se tomen todas as medidas necesarias para a adecuada protección dos menores, solicitando a aportación do certificado».

La conclusión definitiva es que «para participar como rey mago na cabalgata de Reis, en tanto é unha actividade principalmente destinada a menores e que incluso supoñe contacto físico, se aporte o certificado negativo». Esa recomendación fue recibida con satisfacción por el PSOE. Su portavoz, Natalia González, remarcó que esta resolución supondrá un «precedente» para la organización de este tipo de eventos en toda Galicia. Además, los socialistas se reservan la posibilidad de adoptar otras medidas.

«Hoxe queda de manifesto que o que denunciaba o grupo socialista era correcto. Cremos que é un avance tanto no igualdade como na loita contra a violencia machista e tamén a boa xestión dunha Administración pública», señaló González, que compareció junto a Marga Martín, responsable de Políticas Sociais en el PSdeG. Esta última dijo que a los socialistas no les extraña la actitud de Gonzalo Pérez Jácome porque está en línea con las «condutas misóxinas e machistas ás que o alcalde nos ten acostumados».

A través del gabinete de comunicación del Ayuntamiento, el regidor ourensano declinó este jueves hacer ningún tipo de valoración sobre la sugerencia de la valedora do pobo. Sí se ha manifestado el PP. «Jácome, obsesionado con facer espectáculo ata nos momentos máis delicados, abochornou á cidade daquela e agora queda aínda máis de manifesto a súa irresponsabilidade e neglixente xestión», dice la portavoz del grupo popular, Flora Moure.