El ourensano Manuel Fontemoura acaba de presentar el libro «A nena do vestido de flores»

María Doallo Freire
María Doallo OURENSE

OURENSE

MIGUEL VILLAR

La pequeña Maruxa Airas tiene aspérger y le pidió al escritor de Porqueira que inventase una historia con una protagonista muy especial

02 jun 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

Manuel Fontemoura se apellida en realidad Martínez pero cuando comenzó a escribir decidió que quería llevar consigo el de su pueblo, que es una pequeña localidad de Porqueira. «Sempre me coñeceron así, Manuel o de Fontemoura. Estou moi orgulloso do meu pobo», dice. Con esa denominación firma sus libros. Poemarios, obras de teatro y hasta una colección de cuentos. Ahora acaba de ver la luz su primera novela, A nena do vestido de flores, que nació en enero del 2020 y un momento en el que Manuel no se esperaba escribir nada. «Estaba pasando unha mala época e de pronto un día chamoume Maruxa Airas, a filla de Carlos, un dos propietarios de Aira Editorial. Díxome que quería que escribise un libro sobre unha nena da súa mesma idade -12 años en aquel momento-, que se tiña que chamar Dania Vitoria Méndez Carreiro», recuerda. «E que fose unha rapaza feminista», apunta. Dice que nunca le había pasado nada parecido. Manuel imparte varios cursos de teatro y Maruxa estaba en uno de ellos. La pequeña tiene aspérger, igual que el hijo de este escritor ourensano. «Púxenme coa historia ese mesmo día», admite.

El resultado es un libro de fantasía repleto de ternura y muy entretenido. «Nel fálase a fondo da palabra empatía, que hoxe en día emprégase moito, pero está moi pouco levada á práctica. O que fixen foi falar do autismo e do aspérger dende o punto de vista dos nenos que o teñen», explica. Y A nena do vestido de flores ha cautivado al público. Maruxa está muy contenta con el libro y por eso Manuel ya ha confirmado que habrá segunda parte. «Ela pensa no día a día, pero faille ilusión que a súa idea chegara ata aquí», admite. A su hijo Bieito también le gustó el resultado. «Está tamén moi ledo de que se fale de nenos con aspérger», termina. La novela puede comprarse, entre otros puntos, en la carballiñesa Ozoco, de Eladino Cabanelas, en donde tuvo lugar la presentación.