La Xunta prevé la vacunación masiva de gallegos de entre 56 y 65 años en abril

C. A. OURENSE

OURENSE

Cándida Andaluz

Hasta el día 13  no se tomarán decisiones en cuanto a las medidas restrictivas, para esperar al impacto de la Semana Santa

05 abr 2021 . Actualizado a las 21:18 h.

La Xunta de Galicia se marca como objetivos prioritarios para este mes de abril finalizar la inmunización completa de los mayores de 80 años, comenzar con las primeras dosis entre las personas de entre 75 y 79 años e iniciar una vacunación masiva de gallegos de entre 56 y 65 años; además de seguir tratando a los grandes dependientes y personas que no pueden acudir a los centros de salud y a aquellos que ocupan puestos especiales. Así lo explicó este lunes el presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijoo, durante su visita al nuevo centro de salud del concello ourensano de Paderne de Allariz.

Feijoo subrayó que para llevar a cabo estas medidas son necesarias más dosis de vacunas. «Temos a capacidad desplegada para vacinar a 100.000 persoas diarias e poderiamos inmunizar Galicia en cuestión de semanas. Espero e desexo que vaiamos incrementando o número de vacinas segundo se adiante o mes de abril e que en maio ou xuño se sumen novas marcas e poidamos despregar toda a capacidade do Sergas. Vacinar rápido é o obxectivo, pero necesitamos doses».

En este mes abril, subrayó el presidente de la Xunta, Galicia se anticipará a la Unión Europea otorgando un certificado digital a todas las personas que fueron vacunados por el Sergas, que pasaron la enfermedad o que hicieron un test. De esta manera podrán moverse por España y los países de la Unión Europea. 

En estabilidad y con moderado optimismo

Sobre la situación actual del covid, Alberto Núñez Feijoo explicó que espera que Galicia se libre de una cuarta ola, en la que ya están inmersas otras regiones. Aun así, habrá que esperar siete días para conocer cómo ha sido el impacto de la Semana Santa en cuanto a contagios. «Pensamos que a estabilidade será o principio que se impoña tras pasar esta semana de seguemento e control do impacto destes días festivos. Seguiremos tomando decisións en función dos datos e incidencias acumuladas. E non podemos garantir que non haxa repuntes», dijo el presidente. «Agora mesmo en Galicia temos controladas e estables as incidencias tanto a sete como a catorce días e a presenza da enfemidade en ucis e plantas, pero temos que avaliar toda esta semana por se puideramos estar nunha cuarta ola, pero cremos que a estabilidade será a tónica», dijo. Así subrayó que hasta el 13 de abril no se tomarán decisiones en cuanto a la relajación o aumento de medidas restrictivas en Galicia, salvo casos puntuales en concellos teniendo en cuenta la evolución de la pandemia. «Todos os efectos destes catro días de maior interrelación social e movilidade veranse a finais desta semana e principios da que vén. E faremos un balance glocal e tomaremos decisións que afecten ao toque de queda, ao peche perimetral da comunidade ou a hostalería», añadió.

Sobre las críticas recibidas por parte de la oposición, BNG y PSOE, que consideran que hay  importantes retrasos en la vacunación a mayores de 80 años, Alberto Núñez Feijoo explicó: «A vacina non consiste nunha dose senón en dúas e cada 21 días temos que ter as suficientes para garantir que as persoas que vacinamos teñan a segunda. Os criterios de prudencia aconsellan non dispensar o 100 % das vacinas senón deixar sempre un reservorio para garantir que ás persoas que lles vence o periodo da primeira dose teñán a garantía de que terán a segunda». 

Inconstitucionalidad de la Lei de Saúde de Galicia

Alberto Núñez Feijoo se refirió, además, al recurso que presentará el Gobierno español contra la Lei de Saúde de Galicia ante el Tribunal Constitucional. «A lei galega de saúde é moi parecida á que xestionan o PNV e o PSOE no País Vasco e que presentarán no seu Parlamento para a súa aprobación. O PSOE en Euskadi presenta unha ley moi parecida á de Galicia e o PSOE en Madrid recorre ante o Constitucional a lei que aprobamos en Galicia. É dobremente decepcionante», afirmó. Y añadió: «Enterámonos pola prensa que esta lei ía ser recurrida sen previamente convocar á comisión mixta de transferencias para poder sentarse e avaliar se era necesaria algunha interpretación da norma. É moi dificil entender as decisións contradictorias do Goberno».