Caballero demanda en Entrimo más apoyo para la Galicia rural

La Voz

OURENSE

cedida

El PSOE critica  el abandono del parque del Xurés, como potenciador de a comarca de A Baixa Limia

03 mar 2021 . Actualizado a las 14:42 h.

El secretario xeral del PSdeG, Gonzalo Caballero, visitó el concello de Entrimo junto al alcalde, Ramón Alonso, para denunciar el abandono del Gobierno gallego al rural. «É a hora de que Xunta e Deputación de Ourense aposten pola Galicia rural, a máis despoboada, e de que lle dean posibilidades de vida, garantindo servizos públicos de calidade, unha aposta polas infraestruturas e, fundamentalmente, pola xeración de emprego», dijo el responsable socialista en una visita a A Baixa Limia en compañía del secretario provincial do PSOE en Ourense, Rafael Rodríguez Villarino, y los diputados Juan Carlos Francisco, Carmen Rodríguez Dacosta y Marina Ortega.

Desde Entrimo, Gonzalo Caballero llamó a las administraciones autonómica y provincial  a llegar a un gran acuerdo al servicio de A Baixa Limia para potenciar sus posibilidades, tras lamentar el abandono al que lo tienen sometido. Criticó la falla de infraestructuras en el entorno porque, afirmó, «A Xunta non cumpre nin pon os cartos nin as obras necesarias para ter unhas infraestruturas do século XXI e impide así unha mobilidade decente».  Y recordó  la asignatura pendiente del Gobierno gallego con la carretera N-540, a principal vía de comunicación de la ciudad de Ourense con las comarcas de Terra de Celanova y A Baixa Limia.

Gonzalo  Caballero reclamó el desarrollo industrial en la comarca y pidió a la Xunta que «busque proxectos de inversión que se poidan desenvolver na Baixa Limia con infraestruturas e investimentos onde pode desenvolverse solo industrial, xa que isto pode ser unha forma de atraer xente e de dar posibilidades de futuro á bisbarra. Galicia necesita un medio rural vivo, para loitar contra o despoboamento e a prol do reto demográfico».

En cuanto al Parque Natural del Xurés, Caballero lamentó a la situación de abandono, ya que señalo: «Non ten plan de xestión, non ten director e tampouco ten referencia nin impulso por parte da Xunta». E instó al Gobierno gallego a defender el medio ambiente para que el parque sea una posibilidad de disfrutar del patrimonio natural y de una Galicia verde y potenciar con esto el turismo de la Galicia rural. Finalmente, el líder de los socialistas gallegos respaldó al alcalde de Entrimo, que «amosa o seu compromiso e a súa capacidade de traballar polos veciños e veciñas do municipio logo de varias lexislaturas ao fronte do goberno municipal».

El alcalde de Entrimo, Ramón Alonso, quiso lanzar un SOS, dada la situación «na que nos atopamos na maior parte da provincia de Ourense cando os datos demográficos sinalan que na provincia hai entre 12 e 14 habitantes por quilómetro cadrado, o que tecnicamente se considera deserto». Lamentó la dejación de funciones del Gobierno gallego, ya que, afirmó: «A veciñanza do rural de Ourense tamén somos cidadáns de Galicia». Urgió a la Xunta una estrategia concreta para el rural y pidió una redistribución de fondos para los concellos pequeños, que sea más justa.

Respuesta de la Xunta

Por su parte,la Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda anunció que inició este año una serie de contactos con los alcaldes de O Xurés (Lobios, Lobeira, Muíños, Bande, Entrimo y Calvos de Randín) para retomar los trabajos del documento básico del futuro Plan Reitor de Uso e Xestión (PRUX) del parque. La finalidad es que el plan sea redactado este año y aprobado a finales del 2021 o comienzos del 2022 . El objetivo es que sea un antes y un después para el futuro desarrollo económico, turístico y medioambiental de este parque natural. La consellería cuenta con una propuesta inicial de zonificación que incluirá los usos y actividades permitidos en cada zona en función de su categoría y los pasos a seguir en la tramitación.