«Hai que mellorar na responsabilidade individual desta crise sanitaria»

Cándida Andaluz Corujo
cándida andaluz OURENSE / LA VOZ

OURENSE

Miguel Villar

O subdelegado do Goberno en Ourense, Emilio González Afonso, destaca o traballo de todos os funcionarios

17 ene 2021 . Actualizado a las 17:08 h.

É a cara visible da institución que coordinou o estado de alarma pola pandemia do coronavirus en Ourense e segue ó fronte das forzas e corpos de seguridade do Estado para dar resposta ós cidadáns e velar polo cumprimento das normas. Aínda que algunhas das competencias estean actualmente delegadas na Xunta, o subdelegado do Goberno, Emilio González Afonso (Verín, 1954) segue dirixindo os operativos e colaborando de forma «leal», afirma, xa que ten moi presente as dificultades que supón dar respostas ós cidadáns nesta crise.

-As primeiras semanas do estado de alarma foron de intensa preocupación e dunha permanente actividade na subdelegación. Foi unha alta responsabilidade nunha situación nova que fixo que tivésemos que coordinar e ter sempre presente a situación que estaba vivindo a cidadanía de Ourense.

-Cales foron esas primeiras e urxentes actuacións?

-Tívose que organizar perfectamente a todos os corpos e forzas de seguridade do Estado para vixiar o confinamento da cidadanía. O mesmo tempo a subdelegación converteuse nunha institución de actividade permanente respecto a todas as demandas. No estado de alarma era a única que estaba aberta. Foi o referente.

-E houbo que tomar as primeiras medidas.

-No primeiro momento a xente non tiña medios de protección e tivemos que colaborar cos corpos e forzas de seguridade do Estado coa chegada das máscaras para repartir entre os máis vulnerables, ós Concellos, ás empresa de transporte... E resolver situacións de cidadáns que nese momento estaban fóra do país, con xestións en consulados e embaixadas. Moita xente tiña sensación de angustia. Todos os servizos da Subdelegación estiveron abertos. Traballamos intensamente. Fixéronse consultas de cidadáns, empresas e administracións publicas... Nesa primeira etapa, dende marzo a xuño, aclaráronse dúbidas de todo tipo. Tramitáronse a demanda de Concellos e de institucións privadas xeriátricas e residencia un total de 49 solicitudes de desinfección que fixeron dende a UME. Isto foi posible grazas a unha coordinación importante a permanente conexión diaria.

-Que demandaban os veciños?

-A primeira preocupación dos veciños foi a autoprotección. Os Concellos pedían epis, máscaras... Tamén, nese primeiro momento, un maior control da mobilidade e o apoio da Guarda Civil. Había un certo desconcerto porque non sabían que actividades eran esenciais. Tramitamos miles de consultas.

-A situación cambiou co fin do estado de alarma e as competencias delegadas na Xunta.

-Nese momento constituíuse o Cecor (Centro de Coordinación), tras o primeiro peche perimetral de Ourense, ao que invitamos á Xunta e ás policía locais dos Concellos afectados en cada momento. Desde entón, reunímonos constantemente.

-O covid trouxo outro tipo de problemas colaterais, relacionados a maioría coa economía.

-Houbo e hai que dar resposta a problemas sociais. O Goberno tivo que implantar prestacións a actividades e persoas que tiveron que deixar o posto de traballo ou tiveron dificultades para seguir, que se resolveron a través do servizo de emprego, o SEPE. Dende abril o gasto o acumulado en prestacións sociais por parte do SEPE na provincia supuxo 114,7 millóns de euros, dos cales 44 corresponden a ERTE. O número de expedientes tramitados polo SEPE de Ourense dende xaneiro ata outubro tivo un incremento do 215,27 % con respecto ao mesmo período do ano 2019. Ademais, durante outubro un total de 12.453 traballadores ourensáns percibiron algún tipo de prestación social, por un importe total de 10,9 millóns de euros.

-E para os autónomos?

-Dende o inicio da pandemia e ata o 30 de setembro, 11.253 autónomos percibiron algún tipo de prestación. A partir do 1 de outubro, data na que entraron en vigor novas modalidades de prestacións, 2.848 autónomos ourensáns recibiron algunha destas axudas. No mes de decembro o Ingreso Mínimo Vital chegou a 1.179 fogares na provincia e o Instituto de Crédito Oficial avalou ata o 30 de novembro en Ourense 5.763 operacións que afectan a 3.851 empresas. Parte delas foron capaces de continuar e non pechar. Sen esas axudas non sería posible que estiveran abertas, seguro. A Subdelegación foi a institución máis importante e segue a ser o punto de referencia.