UU. AA. cree que la Ley de Montes culpa a los ganaderos de los incendios forestales

El sindicato subraya que la norma del 2000 que impide pastorear en zonas quemadas no fue eficaz contra los fuegos


Ourense

El sindicato Unións Agrarias denuncia que los ganaderos aparezcan siempre como los principales culpables de los incendios forestales que asolan Galicia. Cree que la Ley de Montes que les impide utilizar los pastos hasta dos años después en una finca que ha ardido es un duro golpe, ya que afecta también a las ayudas que pueden recibir del PAC abocando a muchos de ellos a la ruina. Jose Ramón González, responsable de producciones extensivas de UU.AA. afirmó ayer: «É algo inxusto que vimos sufrindo dende hai moito tempo e coas medidas que se toman empezan a ser moi perxudicial para os gandeiros». Se refirió a la ley del 2000 para afirmar que aunque la Xunta pasó por diversas manos, nunca se solucionó ese desagravio. «A lei parece dicir que pode ser que os gandeiros prendan lume e polo tanto ímoslle prohibir pastorear a todos porque así non teñen maneira. É algo curioso, porque en calquera outro ámbito sería unha aberración castigar a todos porque un prenda lume», explicó ayer. La situación se ha visto agravada, señalo UU.AA. porque ahora, a mayores, en la solicitud de la PAC de este año las parcelas que ardieron ya no se pueden adjuntar, a pesar de que los compromisos pasan por tenerlos cuidados y limpios. «A Xunta de Galicia puxo en marcha este ano un mecanismo polo que se queres pór unha parcela que ardeu nos últimos dos anos xa non te deixa. Cremos que é unha aberración e inxusto porque se é monte baixo non a deixa, pero se é un prado, si. É arbitrario e non ten sentido e máis nas zonas intensivas, onde vai a impedir que moitos poidan facer a declaración da PAC con ese terreo que desbrozaron e traballaron e tiveron a mala sorte de que ardera», señala. En este sentido explica que si el terreno sigue quemado no tiene sentido, pero que si hubo rebrotes no solo debería ser posible sino que es bueno para prevenir nuevos incendios.

UU.AA. califica esta medida de inconstitucional por lo que se reunirán con los diferente partidos presentes en el Parlamento de Galicia para buscar una solución.

«Ademáis esta lei funciona dende o ano 2000 e non tivo ningunha eficacia. Incluso se fose mala para nós e boa para evitar incendios podiámolo discutir», criticó. Otro de los aspectos que destaca el sindicato es que se culpa a los propietarios de las fincas, cuando se sabe que los incendios proceden de otros lugares. «No 2016 veu un lume de Portugal e varreu toda a Baixa Limia, Entrimo, Lobios... e todo aquilo quedou arrasado, e non houbo un gandeiro galego causante. Se sucedera no 2017, hoxe non poderían pór a parcela na PAC e quedaría sen axudas, cando a filosofía da norma é evitar os incendios. En Cualedro, mais do mesmo», relató Jose Ramón González. Apunta que los ganaderos no ganan nada con un incendio forestal: «Perdemos cartos. A nós non nos interesa. Calquera persoa á que lle arda o pastoreo ten que mercar comida e temos gandeiros arruinados. Nós non somos o problema, somos a solución. A loita contra o lume é a mesma que contra demografía. Cos terreos traballados e limpos non hai lumes».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

UU. AA. cree que la Ley de Montes culpa a los ganaderos de los incendios forestales