«É necesario achegar o Festival Internacional de Cine á xente nova»

e. filgueira OURENSE / LA VOZ

OURENSE

Cedida

Aún no se ha desvelado la programación pero Carmen Leyte, presidenta de la Fundación Carlos Velo, aboga por implicar a los jóvenes

17 oct 2018 . Actualizado a las 11:25 h.

«Tentamos que esta sexa unha edición de transición para que o festival non desapareza. Ben é certo que nas anteriores traballouse na programación durante todo un ano, mais nesta ocasión temos que organizala nun tempo récord. E iso non quere dicir que non vaia ser un marabilloso festival cun bo palmarés», afirma Carmen Leyte Coello (Vigo, 1953), presidenta de la Fundación Carlos Velo, que se pone ahora al frente del certamen. «O principal é que a provincia de Ourense non perda esta cita cultural que a destaca dentro do panorama audiovisual de Galicia e darlle aos espectadores un maior protagonismo aumentando a súa participación», añade Leyte.

Tras largas semanas de incertidumbre en las que la vigésimo tercera edición del festival pendía de un hilo, la Fundación Carlos Velo dio un paso al frente para que los ourensanos pudieran disfrutar en las salas de cine de toda la ciudad películas de diferentes géneros con un carácter internacional. Y pese a que no se ha adelantado todavía nada de la programación, sí han dejado claro desde la organización en una rueda de prensa que habrá varias secciones, encuentros con directores y actores invitados y proyecciones relevantes tanto en la inauguración como en la clausura. Todo ello capitaneado por Miguel Anxo Fernández, vicepresidente de la fundación y coordinador del certamen.

Un equipo de alrededor de veinte personas se encargará de que todo esté a punto entre finales de noviembre y principios de diciembre. Trabajarán, según confirmó el presidente de la Diputación, Manuel Baltar, sin un presupuesto cerrado y sin límites por el momento.

«Non me corresponde a min desvelar antes de tempo o que será a programación do encontro, pero lóxicamente penso que as mulleres debemos ocupar un espazo que nos corresponde fai tempo e que ata agora se nos negou. Cada vez avánzase máis pero aínda queda moito por facer», responde la presidenta de la fundación a la pregunta de si el festival seguirá los pasos de otras citas culturales como las Xociviga en las que las creadoras y actrices tuvieron un papel protagónico. «A día de hoxe a prensa reflicte á perfección que hai moito por andar. Hai moitas fotos nas que só saen homes con postos importantes e penso que é necesario que as mulleres, que compoñemos o 51 % da sociedade, poidamos afrontar responsabilidades que nos corresponde con naturalidade», puntualiza la ex alcaldesa de Cartelle y senadora del Partido Popular.

Que falta gente joven en las proyecciones que se programan cada año dentro del festival es un hecho constatado que no escapa a la percepción de los nuevos organizadores. «É necesario achegarse tamén á xente nova. Quizais se poida facer unha sección para involucrar aos nenos desde pequenos ata a mocidade. Son o motor de calquera iniciativa que se poida emprender, conseguindo que cheguen a ser realmente aproveitables. E o cine non escapa a esa realidade», mantiene Leyte. «Máis se cabe nunha provincia como a nosa na que estamos vencellados ao mundo cinematográfico», finaliza la presidenta de la fundación.