Denuncian discriminación económica y laboral sobre los enfermeros que cubren las urgencias en A Gudiña-Mezquita

La gerencia asegura que no le constan quejas por un supuesto agravio retributivo y pide al sindicato que informe de la situación por los cauces adecuados


El sindicato Satse denunciaba en un comunicado hecho público este viernes el «maltrato» que sufren los profesionales de enfermería del PAC de A Gudiña-Mezquita. Asegura que los enfermeros que realizan las guardias «traballan nunhas condicións económicas e laborais totalmente precarias que rozan a explotación laboral», matizando que sufren «agravios retributivos» por parte de la gerencia del área sanitaria ourensana con respecto al personal médico. Satse se hace eco de una situación sufrida en las pasadas navidades, fechas consideradas festivos especiales. «As retribucións que cobraron foron as seguintes: Médico 48,56 euros horas, xa que lle consideraron a garda como de presenza física e o dobre do seu valor; enfermeiro, a 15,90 euros hora, como garda localizada, ainda que tamén consideraran festivo especial. As diferenzas, máis alá de ser diferente categoría, son insultantes», señala el sindicato.

Satse dice que estos trabajadores de enfermería salen «por máis ou menos 6 euros netos a hora», además de tener que disponer de su vehículo para atender a una población de 16 núcleos dispersos en un área de 275 kilómetros. «No resto dos PAC dispoñen de ambulancia; neste caso obrigan aos profesionais a levar o seu coche e, en moitas ocasións, teñen que deixalo tirado nuha estrada porque a atención sanitaria que foron a facer precisa de traslado en ambuelancia e o persoal de enfermería ten que ir nela»,aseguran.

El sindicato considera «que o PAC da Gudiña non reúne as condicións do resto de PAC xa que excede a área de influencia e a isocrona de atención» pero considera que en lugar de que estos problemas se traduzcan en mejoras en las condiciones de trabajo «están moito peor; non dispoñen de persoal de soporte, nin de ambulancia como o resto; pero o máis gravoso e´que lle pagan a metade do salario que noutros PAC». Satse, que afirma que ha denunciado en reiteradas ocasiones esta situación amenaza con llevar el tema a los juzgados y hace un llamamiento a la población para que reclame su derecho a tener un Punto de Atención Continuada con las mismas garantías y condiciones que el resto de Galicia.

La gerencia sanitaria contestaba a las críticas del sindicato negando que le conste «un suposto agravio retributivo entre o persoal de enfermería e facultativos que prestan servizo na Zona Especial de Garde de A Gudiña-Mezquita», y hace inflexión en que no es un PAC «como Satse debería saber». La de A Gudiña-Mezquita es una de las cuatro zonas especiales de guardias que existen en Galicia, donde se oferta atención sanitaria continuada urgente. La dirección matiza que las especiales características geográficas hacen recomendable mantener ese recurso asistencial que complementa el resto de servicios «pese a súa reducidísima actividade, cunha media de 2 domicilios semanais e 2 atencións por día».

Con respecto a la cuestión económica que plantea el sindicato, la gerencia asegura que «non hai intención algunha de diferenciar a retribución de gardas desta, nin ningunha outra categoría profesional», y lamenta al mismo tiempo que «un asunto laboral e retributivo como estenon se lle comunicara pola vía axeitada, ou en Comisión de Centro, máxime cando se refiren a un tema de fai oito meses».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

Denuncian discriminación económica y laboral sobre los enfermeros que cubren las urgencias en A Gudiña-Mezquita