El BNG condiciona su apoyo a la protección de aves en A Limia


El BNG planteará ante el Parlamento Galego una proposición no de ley relacionada con la declaración de Zona de Especial Protección de Aves (Zepa) en A Limia que, en palabras de la diputada nacionalista Tereixa Paz «pretende comprometer ao Goberno Galego para que establezca mecanismos de consulta con todos os sectores afectados, todas as organizacións, sindicatos, productores e todos os cidadáns preocupados pola situación». Una preocupación compartida por los nacionalistas «e que entendomos perfectamente ante a confusión de datos que hai por parte da propia administración», dijo Tereixa Paz. La segunda parte de la propuesta nacionalista busca «un compromiso formal do goberno de que en ningún caso se vai a comprometer as explotacións que hai actualmente na Limia nin as que poda haber no futuro se vexan comprometidas por ningunha figura de protección que se poda establecer».

Para explicar su posición -en la rueda de prensa en la que estuvieron los alcaldes de Rairiz de Veiga y Vilar de Santos, además del portavoz nacionalista en la Diputación-, Tereixa Paz recordó que A Limia es una comarca puntera en el sector agroganadero de Galicia y dio cifras: más de 60 millones de ingresos directos al año, 1.400 agricultores a título principal «mais os que o teñen como actividade secundaria, con 350 postos de traballo nos servizos directamente relacionados co sector, e polo tanto calqueira actuación do tipo que sexa na Limia ten que ter en conta ao sector». La diputada del BNG también recordó los proyectos en marcha en esta misma comarca por parte de la Consellería de Medio Rural, entre ellos el plan de regadío, o el banco de tierras «que son unha aposta de futuro que non se debe tirar pola borda».

Agricultura mecanizada

Los nacionalistas aluden también a que entienden la inquietud de los agricultores «ante a falta de información e as mensaxes contradictorias dende os responsables da propia Consellería de Medio Ambiente», y matizan por ejemplo «que se fala de que non vai afectar a agricultura tradicional, pero é que o tipo de agricultura que se fai na Limia é moi mecanizada e moi competitiva e explotación que xeneran rentas importantes, non é unha agricultura de subsistencia, e nós cremos que este é o principal factor que hai que preservar e que en ningún caso podemos sustituir explotación viables por subvencións», aclaró Tereixa Paz.

Plataforma

Los portavoces de la Plataforma Zepa Non ofrecían también ayer una rueda de prensa para valorar lo ocurrido en Santiago el pasado martes, con el debate de la propuesta de PP para que se paralizase la declaración, y que fue rechazada. Para la plataforma las promesas y afirmaciones «de Unións Agrarias e do conselleiro non son máis que patrañas, porque ninguén cre que vaian a cambiar toda a regulamentación que existe en leises superiores». El portavoz Francisco Bello aprovechó también para «dar a benvida ao Sindicato Labrego Galego que se integrou oficialmente na plataforma».

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Ourense

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos

El BNG condiciona su apoyo a la protección de aves en A Limia