As tres leccións do confinamento


Hai tres leccións desta etapa de confinamento: a imperiosa necesidade de xeneralizar o uso das novas tecnoloxías, a excesiva rixidez dos currículos e a boa oportunidade para potenciar as relacións entre familia e escola. Canto á primeira, non podemos estar de xeito permanente nun proceso de experimentación das TIC, que comezaron a implantarse a finais do século XX. Hai un 25 % de centros incorporados aos proxectos Abalar ou Edixgal, porcentaxe que sobe algo con outros que teñen un importante nivel de implantación pola súa conta e tamén con moitos privados concertados que contan coas súas propias plataformas. En calquera caso, unha maioría de centros carecen aínda dos recursos e da cualificación necesarios para non quedarse atrasados neste imparable proceso.

A necesidade de levar a cabo un ensino telemático está a conseguir que moitos profesores que non teñen a competencia precisa fagan agora un esforzo por conseguila e sobre todo se dean conta de que, se as TIC se utilizan con tino, son un medio moi útil no labor docente. É boa oportunidade, xa que logo, para levar a cabo un proceso de formación do profesorado, a distancia ou presencial cando sexa posible, como se fixo no seu momento coa capacitación necesaria para impartir lingua e literatura galegas. O que está claro é que se continuamos a depender da voluntariedade, tanto para a incorporación a programas innovadores como formativos, estaremos de xeito indefinido implantando as novas tecnoloxía no ensino.

Nesta situación especial púxose tamén en evidencia a excesiva rixidez e amplitude dos currículos oficiais. Preténdese abarcar moito e a consecuencia inevitable é apertar pouco; é dicir, mala comprensión e falta de consolidación da formación básica. Non hai tempo para centrarse con insistencia no esencial, repasalo con frecuencia e integralo nas aprendizaxes previas. Ese acougo tan importante é incompatible coas programacións didácticas que hai que cumprir e tamén cuns horarios pouco flexibles. A permanencia na casa sen avanzar nas materias está a demostrar a gran transcendencia deses repasos e de poder ler, escribir ou simplemente debuxar con tranquilidade.

E en terceiro lugar, que boa ocasión así mesmo para reforzar as relacións entre familia e escola, tan próximas nestes momentos! Estar cos fillos todo o tempo ben seguro que ha servir para que moitos pais se decaten do difícil labor que levan a cabo os mestres e da importancia de coordinarse con eles tanto no aspecto instrutivo como, sobre todo, no formativo. Que o estreito contacto cos titores e cos centros continúe despois do confinamento!

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
11 votos
Comentarios

As tres leccións do confinamento