Unha reforma real ou outro cadáver na loita partidista?


Achégase unha nova reforma educativa, a oitava en democracia (ademais dunha anterior en 1970). Desta volta, a xustificación explícita da reforma consiste en desfacer os aspectos máis lesivos da moi contestada LOMCE (acredora da oposición da práctica totalidade da comunidade educativa) e poñer a vista no futuro educativo dos nosos fillos apuntando á Axenda 2030.

Para as familias da escola pública, este proxecto de reforma educativa incorpora e resolve algunhas das reivindicacións máis importantes que tiñamos contra a LOMCE, como as reválidas, un sistema caduco e arcaico que pretendía desviar a responsabilidade principal da calidade educativa do sistema ao alumno -iso si, atoándolle o acceso ás sucesivas etapas educativas-. O fin último era restrinxir o fluxo de estudantes ás universidades, obxectivo que cumpriu sobradamente, pois hoxe as universidades, nomeadamente as carreiras técnicas, están case baleiras.

O proxecto de lei fala de obxectivos educativos como a comprensión lectora, a expresión oral e escrita, a comunicación audiovisual, as tecnoloxías da información e a comunicación, o emprendemento, a educación emocional, a educación en valores, a formación estética e a creatividade... É imposible estar en desacordo con estes principios de base, que Ceapa, da que Confapa Galicia forma parte, defendeu nos traballos da subcomisión parlamentaria para o pacto educativo; especialmente a necesidade de preparar as novas xeracións para un mundo de automatización e robotización nos postos de traballo. Introducirmos o emprendemento nas aulas e darmos protagonismo á creatividade están entre os elementos que máis valoramos desta reforma.

Tamén son pasos adiante a recuperación das competencias dos consellos escolares e a redefinición das funcións das direccións dos centros de ensino, tendentes a unha maior profesionalización da función directiva. Está demostrado que os mellores centros educativos son aqueles que fomentan a participación das familias na xestión do centro e na toma de decisións. O mesmo podemos dicir da limitación aos centros concertados que segreguen ou separen alumnado por razóns económico-sociais (sexo incluído), algo impropio dunha sociedade madura e democrática. E, por suposto, a educación en valores democráticos, de igualdade e respecto da identidade sexual.

No debe deste proxecto está unha escasa ambición por avaliar a función docente. Como sociedade, debemos trasladarlle ao profesorado a responsabilidade que supón exercer a profesión máis importante, e as esixencias que comporta. E, ademais, o problema de sempre: a incapacidade de todos os actores políticos para aparcaren a loita partidista, coa mira en acadar un mínimo consenso que dea estabilidade a longo prazo ao sistema educativo. Veremos se esta reforma ten capacidade para superar este eterno debate.

Por Rogelio Carballo Presidente de Confapa Galicia

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

Unha reforma real ou outro cadáver na loita partidista?