Turismo de consumo: A Coruña-Zara


O mundo de hoxe está dominado polo consumo. Sociedade de consumo de masas é como nos definimos. Para ben e para mal é o mundo que nos tocou vivir. Agora que empezamos o mes das vacacións e o turismo, queixarémonos de como degradamos o que máis queremos e aprezamos, sexan paraísos naturais ou riquezas arqueolóxicas. Aló imos todos xuntos a estragar un pouco máis, de paso que os democratizamos, espazos que foron singulares e exclusivos. Hoxe están explotadas todas as variantes posibles do turismo, pero unhas son máis agresivas que outras, como ben sabemos por acó. Algunhas formas son asombrosas e ata hai un turismo do Holocausto capaz de converter en banalmente adolescente a foto subida a Instagram dun grupo de escolares nas vías que conducen a un campo de concentración. 

Sendo o turismo un fenómeno irreversible pero canalizable da forma máis rendible e orientable do xeito menos agresivo, non entendo como aínda a ningún xestor, programador ou administrador se lle ocorreu aproveitar como reclamo turístico o feito de A Coruña ser o berce de Zara. A multinacional galega construíu unha identidade global que partillan millóns de consumidores e seguro que unha parte deles -a máis nova e solvente- estaría encantada de coñecer onde empezou todo. A prehistoria en San Andrés, no tempo da bata de guata, a primeira tenda en Juan Flórez e a rota polas tendas orixinais do mundo Inditex. A identificación dos consumidores coas súas marcas permite pensar iso e moito máis. A existencia dun turismo de consumo formado polas elites mozas de moitos países emerxente garante o éxito da idea.

Se os londinenses nos fixeron visitar Carnaby Street, con máis razón pode ter éxito duradeiro a Rota Zara no Ensanche coruñés. A vantaxe é que non hai que esforzarse sequera en atraer visitantes, só desprazalos levemente en tren dende a pelegrinaxe compostelá ou nun voo doméstico dende os centros de vacacións máis concorridos da Península e Baleares. Unha hora para achegarse á cidade de Zara non é nada para quen ven de Baréin, Estados Unidos, Colombia ou Suecia. Para orientalos abonda unha modesta promoción, e para guialos unha guía e unha aplicación. Do que estou certo é de que estarían encantados de visitar a cidade onde deseñaron e deseñan a súa forma de vestir. Nada descubro dicindo que a forma de vestir e a de vivir conxúganse nas identidades xuvenís e aínda nas adultas. Ubicalas no tempo e no espazo é cuestión de oferta ben feita.

A sociedade de consumo de masas ten raíces fondas. Unha forma interesante de atender ao turismo de masas foi orientalo cara os mesmos obxectos e produtos que consume. Tal é o caso. Outras opcións, o turismo de sol e praia, o relixioso, o deportivo e o amplamente chamado cultural xa están máis que explotadas en Galicia. Quédanos converter en destino turístico un produto industrial de consumo, as súas orixes e a súa forma de producilo e idealo. Xelmírez xa fixo un Códice onde o explica todo e por algo a primeira tenda de Zara fóra da Coruña abriuse en Compostela: un necesario ramal da nova rota. Un turismo non agresivo.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
26 votos
Comentarios

Turismo de consumo: A Coruña-Zara