Luces e sombras da reconstrucción da economía da UE na era postcovid

Miguel Rodríguez Méndez

MERCADOS

danielsbfoto

A desconfianza dunha parte dos cidadáns respecto a programas de axudas denominados «verdes» ven de lonxe, e en parte susténtase na tendencia das empresas a converter os grandes retos como o cambio climático en accións que melloran a súa imaxe pública, pero sen consecuencias de calado real, porque teñen prioridade os obxectivos financieiros de curto prazo

11 oct 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

O Fondo de Recuperación acordado recentemente na U.E. para reaccionar á crise da Covid contén o denominado «Mecanismo de Recuperación e Resiliencia». Dotado con 662.500 millóns de euros, dos que España recibirá 59.000 millóns, ten por obxectivo promover un crecemento sostible na U.E. O presidente do goberno afirmou que este programa será o sustento dun plan nacional de reformas e investimentos para promover o crecemento verde e a transformación dixital. Ambos son elementos centrais para unha sociedade máis circular.

Neste contexto, máis de 160 organizacións non gobernamentais de toda Europa veñen de presentar diante da Comisión Europea unha lista de actividades e sectores que deberían ser vetados no Fondo de Reconstrución postcovid, pois consideran que non ofrecen garantías dunha recuperación sostible. A carta foi enviada á presidenta Ursula Von der Leyen, e a iniciativa foi subscrita por máis dun millón trescentos mil cidadáns europeos que cuestionan por exemplo se debemos investir na industria dos vehículos con motor de combustión ou a industria téxtil.

A desconfianza dunha parte importante dos cidadáns da U.E. respecto a programas de axuda denominados «verdes» ven de lonxe, e en parte susténtase na tendencia das empresas a converter os grandes retos como o cambio climático ou o impacto ambiental en accións que melloran a súa imaxe pública pero sen consecuencias de certo calado real. O certo é que as grandes corporacións teñen dificultades para enfrontarse a retos de medio e longo prazo pese ao discurso estándar sobre a necesidade da estratexia. A énfase na información financeira de curto prazo (resultados, cash flow, cuotas de mercado...) representa hoxe a chave das subidas e baixadas dos mercados de valores ás que con frecuencia están ligadas as remuneracións de directivos. Con este tipo de incentivos, a capacidade dos xerentes e mandos para se identificar cos valores corporativos e da sociedade de longo alcance é moi limitada.