Xosé Luis Reza: «Debemos falar da utilidade e rendibilidade do uso do galego»

MERCADOS

M.MORALEJO

17 nov 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

«Creo que o márketing vive un momento de coñecemento e recoñecemento moi positivo, pero aínda nos queda moito camiño por percorrer para que a sociedade galega en xeral, e os empresarios e institucións en particular, sexan conscientes da riqueza que xera para o país a nosa actividade». Facer investimento en márketing e deseño é «a mellor aposta para non depender dunha guerra de prezos que estamos condenados a perder». Xosé Luís Reza, presidente de Markea, a Asociación Galega de Márketing, e do Clúster da Comunicación Gráfica de Galicia, cre que a estratexia ten que pasar pola diferenciación, por «explotar aqueles aspectos que nos fan únicos e que son tan prezados polos nosos clientes». A lingua galega pode ser un deses puntos fortes «e sen a necesidade de ser excluínte», puntualiza.

-Cal sería a principal vantaxe que salientaría de apostar polo uso da lingua galega nas comunicacións publicitarias?

-A principal é o posicionamento de marca na mente do consumidor. Utilizar o noso idioma lanza a mensaxe clara e nítida de que esa empresa é galega, ou se non é, cando menos ten certa sensibilidade sobre a nosa cultura. Eu traballei en R hai moitos anos, e dende o primeiro momento entendeuse o galego como a ferramenta perfecta para diferenciarse da competencia e arraigar a marca no territorio onde había que competir. E funcionou tan ben que as telecos foráneas fan o esforzo de comunicarse tamén en galego para poder competir aquí. E como este temos varios exemplos parecidos.

-Un dos puntos fortes é que apela á emotividade?

- Claro. Temos unha relación de agarimo e familiaridade con el única. Porén, iso fai que ás veces se considere ao galego pouco axeitado para segundo que sectores.