«A industria aínda non incorporou o deseño como un valor diferencial e estratéxico»


Redacción / La Voz

Galicia cuenta con ingredientes suficientes para ocupar una posición relevante en el mundo de la edición y fabricación de mobiliario contemporáneo. Eso es lo que creen y defienden Ricardo Tubío y Xabier Rilo, responsables de uno de los estudios más reconocidos de la comunidad, Cenlitrosmetrocadrado. A recursos como la madera se une una importante capacidad productiva y de transformación industrial y artesanal. ¿Qué falla? Los dos creativos no dudan al indicar la asignatura pendiente: «Pontes de unión entre o deseño e a industria».

Esta falta de entendimiento, subrayan, es una constante desde mediados del siglo pasado. «Non se incorporou o deseño dende un punto de vista estratéxico, co obxectivo de crear unha cultura da creatividade e innovación no sector», apunta Ricardo. «A falta de resposta dende a industria que tiveron as pezas deseñadas por autores galegos dende os anos cincuenta reflexa esta desconexión», lamenta. Los hermanos Jesús y Alejandro de la Sota, Xosé Bar Bóo o Isaac Díaz Pardo son algunos de sus referentes. Con doce años de experiencia colaborando con empresas e instituciones, reconocen que «a entrada no mercado das grandes multinacionais cunha nova filosofía de produto está a producir grandes cambios nos patróns de compra de mobles. O valor material ou a durabilidade deixan de ser os factores determinantes en beneficio doutros como o custe ou a funcionalidade».

Un nuevo escenario que puede ser una oportunidad. «O fin debe ser a creación dunha cultura onde o deseño e a innovación representen unha verdadeira filosofía empresarial». La creatividad como estrategia de diferenciación y competitividad. «Ata a industrialización, a feitura artesanal, os materiais ou a ornamentación eran factores que aportaban identidade e singularidade ás pezas. A linguaxe da máquina impúxose e o mercado local deixou de existir. Isto non contradí que se poidan empregar factores de carácter local». El camino está avanzado: «Nos últimos anos viron a luz unha ampla serie de pezas de arquitectos e deseñadores galegos, como se viu na mostra Da árbore á cadeira, na Cidade da Cultura».

Xabier y Ricardo, creativos del estudio compostelano Cenlitrosmetrocadrado. | SANDRA ALONSO

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

«A industria aínda non incorporou o deseño como un valor diferencial e estratéxico»