Patrocinado porPatrocinado por

Mar luchará con informes jurídicos y económicos para «reconducir» el acuerdo del «brexit»

S.S. REDACCIÓN/ LA VOZ

SOMOS MAR

Un momento del pleno telemático del Consello Galego de Pesca, celebrado este martes en convocatoria extraordinaria y presidido por Rosa Quintana
Un momento del pleno telemático del Consello Galego de Pesca, celebrado este martes en convocatoria extraordinaria y presidido por Rosa Quintana C.M.

El Consello Galego de Pesca comparte las críticas a un pacto «moi negativo a curto, medio e longo prazo»

05 ene 2021 . Actualizado a las 20:30 h.

Mientras en el comunicado donde cifra en 54 millones las pérdidas para la flota nacional en los próximos cinco años, Cepesca critica al Gobierno español de refilón por el acuerdo del brexit, la Xunta no se anda con rodeos. Además de «lamentar que aínda» no le haya enviado los detalles del pacto, insiste en tacharlo de «moi negativo a curto, medio e longo prazo». Por eso este 5 de enero la conselleira de Mar presidió una reunión del Consello Galego de Pesca en la que reiteró que, con Feijoo «á cabeza», la Xunta luchará con informes jurídicos y económicos para defender a la flota gallega «ante todas as instancias».

La conselleira Rosa Quintana logró «apoio unánime» del Consello de Pesca a la «estratexia» gallega. Además de los informes ahora en elaboración, convocará a los eurodiputados españoles de Pesca y les pedirá respaldo ante la UE. También buscará aliados «para reconducir esta situación» en el Comité de las Regiones y en el Arco Atlántico.

Paralelamente, añade Mar en un comunicado, el presidente gallego ya ha demandado de su homólogo español Pedro Sánchez que las negociaciones con el Reino Unido y la UE sobre las cuotas de pesca «sexan ao máximo nivel e que Galicia esté presente».

En su reunión extraordinaria de este martes, el Consello de Pesca «analizou polo miúdo o acordo» y la Xunta expuso su «folla de ruta para a defensa dos intereses de Galicia». Quinta detalla que se basará en dos informes, ya encargados. Uno, técnico-administrativo lo elabora la Fundación MarInnLeg, que cuantificará «a incidencia que terá na actividade extractiva e na comercialización dos produtos pesqueiros». El otro, «sobre as implicacións xurídicas», lo prepara el Instituto de Estudos Europeos Salvador de Madariaga, de la Universidade da Coruña. Cuando los reciba, la Xunta volverá a convocar al Consello «para analizalos e conformar un grupo de traballo no que establecer as prioridades do sector pesqueiro galego neste eido para os vindeiros exercicios».

Paralelamente, la Xunta solicitará una reunión con la directora de Asuntos Marítimos e Pesca de la Comisión Europea, Charlina Vitcheva, y con el presidente de la Comisión de Pesca do Parlamento Europeo, Pierre Karleskind, «para trasladarlle o impacto que o acordo ten en Galicia». Ya ha remitido cartas a los eurodiputados españoles, titulares y suplentes, en la Comisión de Pesca do Parlamento Europeo «para coñecer todos os detalles do acordo, incluída a letra pequena». A los europarlamentarios también les propone «unha xuntanza no próximo pleno do Consello de Pesca», donde les expondrá su línea de trabajo «e solicitará que se sumen a ela nas súas xestións ante as institucións europeas». Además, «tamén vai traballar co Comité das Rexións e coas comunidades e rexións do Arco Atlántico na busca de aliados para avaliar e reconducir esta situación posto que a clave está en seguir actuando unidos no seo da Unión Europea».

Para la Xunta, en el acuerdo del brexit la pesca ha vuelto a «ser empregada como moeda de cambio», lo que ha generado «incerteza para a actividade da frota nos vindeiros anos e a perda de posibilidades de captura». Reprochando al Gobierno español que todavía no le haya enviado los detalles del pacto, desde la Consellería do Mar recalcan que las «consecuencias negativas do acordo terán efectos tanto na frota que faena en augas de Gran Sol como nos buques do caladoiro Cantábrico-Noroeste». En palabras de Rosa Quintana, «trátase dun asunto que con que afecte a un só elo da cadea mar-industria vai repercutir no conxunto do sector e de Galicia».

El comunicado emitido por la consellería añade que al «impacto directo na frota galega súmanse outros aspectos, como que os buques británicos non se verán sometidos á Política Pesqueira Común nin a normativas como a obriga de desembarque». Según la Xunta, el Reino Unido «non terá que aplicar medidas de redución do esforzo pesqueiro para garantir a sustentabilidade dos recursos e incluso podería incrementar a súa frota posto que contará con máis cotas que en 2020 grazas ao 25% das posibilidades de pesca europeas cedidas polo Executivo comunitario coa finalidade de chegar a un acordo». A esta reunión del Consello de Pesca, recuerda la Xunta, le precedió el 28 de diciembre la carta que el presidente Núñez Feijoo envió al titular del Ejecutivo Español, Pedro Sánchez, «na defensa dos intereses de Galicia».