El PSOE exige al Gobierno obras de construcción o reparación en doce vías

El portavoz socialista en Fomento conoció ayer las necesidades de la provincia


lugo / la voz

Recién concluido el proceso de renovación de directivas en todos los ámbitos en la provincia, el PSOE se lanza a la carga en la batalla política frente al PP. Lo escenificó en la mañana de ayer en la capital, con una comparecencia de Lara Méndez, en su doble condición de presidenta del partido en la provincia y alcaldesa de Lugo; el portavoz del partido en la Diputación y secretario provincial del PSdeG-PSOE, y la diputada Margarita Pérez Herraiz, que expusieron al portavoz socialista en Fomento, Ramón Esteban , las carencias infraestructuras de Lugo en el ámbito de competencias del citado ministerio.

Álvaro Santos hizo un detallado repaso de las carreteras que precisan reparaciones y reformas y por el estado de las autovías proyectadas. Lo que sigue es lo que dijo de cada una de ellas.

N-634: «Reclamamos o seu arranxo integral, dende Ribadeo a Begonte. Trátase da vía primitiva de entrada de Francia e da zona Cantábrica a Galicia e Portugal. A súa saturación de tráfico motivou a construción da A-8. O PP mantén abandonado o trazado da N-634, cando serve de vía de comunicación interlocal, ademais de ser a vía alternativa cando a A-8 se pecha no Fiouco».

A-8: «Demandamos unha solución aos problemas de visibilidades. Hai que ter en conta que se pecha unha media de 35 días ao ano, con cortes ata 5 días consecutivos en moitas ocasións debido ao banco de nubes nun treito de 22 quilómetros».

N-642: «É preciso o arranxo integral e a mellora da seguridade. Esta vía vertebra boa parte da Mariña, dende Ribadeo a San Cibrao, Cervo (remata en Alcoa). Ten unha lonxitude dun 50 quilómetros. Circulan a diario milleiros de vehículos. Sufre un importante deterioro. Os 8 primeiros quilómetros da N-642 (en Ribadeo) están considerados como o quinto treito máis perigo de España (RACE do ano 2017)».

A-74: «Autovía da Mariña; os socialistas reclamamos o seu desenvolvemento. Nada se sabe desta autovía, que vai dende Barreiros a San Cibrao (Cervo), dende xullo de 2015, cando Fomento anunciou o inicio da redacción do proxecto do treito de 10,5 quilómetros dende Barreiros a Foz. Sobre os treitos Foz-Burela e Burela-San Cibrao aseguran ter os DIA, estando pendente a licitación da redacción dos proxectos. A A-74 sería a alternativa á N-642, cuxo firme está moi deteriorado».

A-6: Mejora del firme

N-VI: «É precisa a mellora do firme en Guitiriz e Begonte, e de Baralla a Pedrafita, ademais da humanización en Outeiro de Rei e O Corgo».

N-540 (Lugo-Ourense): Reclaman la mejora del pavimento. Hay que indicar que ayer, a propuesta del PP, el Parlamento de Galicia aprobó solicitar a Fomento la mejora del tramo Guntín-Taboada-A Barrela.

A-56: «Esiximos o impulso das obras da Autovía Lugo-Ourense. A iniciativa dos socialistas, na Deputación de Lugo aprobouse unha moción para axilizar os trámites, coa publicación dun calendario de execución dos proxectos e reunións periódicas para o seguimentos das mesmas. O PP di que se está traballando para rematar no treito da Barrela, que é o único punto do trazado onde se poden adquirir visos de realidade, pois non hai ningún outro en obras».

A-54: «Reclamamos o inicio das obras nos treitos pendentes. En decembro de 2015, días antes das eleccións xerais, Fomento anunciou a licitación dos treitos Palas de Rei-Melide (11,7 quilómetros) e Melide-Arzúa (16,4 quilómetros). O PP asegurou, en xullo de 2017, nunha visita do ministro a Melide, que todas as obras estarían en execución no 2017. Mentiu. En agosto de 2017, é dicir, case dous anos despois de licitarse as obras, iniciouse a execución das obras, que van a un ritmo moi lento, no treito de Palas de Rei-Melide. Non se iniciaron as obras no treito de Melide-Arzúa. O prazo de execución destas, segundo o contrato, é de 60 meses, 5 anos. Polo tanto, de iniciárense este ano, a autovía de Lugo-Santiago de Compostela parecer que non estará lista ata o 2022».

N-547: «Hai que mellorar o firme en Palas de Rei. Trátase da estrada que une a N-540 á altura de Guntín coa A-54 e a N-634».

N-640: «Precisa a mellora do firme, sinalización e seguridade. En Monterroso o treito está moi deteriorado, discorrendo polo casco urbano e sen pasos de peóns. En Antas está moi mal».

N-120: Necesaria mejora del firme y la seguridad.

Tren, menos servicios y planes de mejora sin ejecutar

En cuanto a la mejora de las infraestructuras de la red ferroviaria, Álvaro Santos detalló las necesidades de la provincia, cuya cobertura reclama el PSOE.

FEVE: «Precisa melloras de trens e estacións, máis persoal e horarios. Trátase do tren entre Ferrol e Ribadeo, que os 200.000 veciños que viven entre ditas localidades, ven desaparecer. O tren de vía estreita, de 1 metro de ancho fronte ao 1,6 metros do tren convencional, que segue no camiño da decadencia. Viaxes que se cancelan, constantes avarías, foron 900 no 2017, con días nos que só circula un tren dos 9 destinados cara a Ferrol; sen persoal porque non se substitúen cando os maquinistas superan as horas de traballo. Ano tras ano, empeora a situación».

Guitiriz. «Fóronse suprimindo os servizos ferroviarios que conectan con Lugo, Madrid ou Barcelona, con trens que pasan por Guitiriz e non paran. Os máis de 400 veciños de Parga, o segundo núcleo poboacional tras Guitiriz, non teñen hoxe transporte público, nin tren nin autobús».

Monforte: «Demandamos a variante do ferrocarril para reducir o tempo da viaxe de Lugo a Ourense; a supresión dos pasos a niveis no casco urbano, e a mellora da liña de ferrocarril Monforte-Ponferrada-León-Palencia por ser a vía de entrada e saída das mercadorías en Galicia».

Sarria: «Dotación dunha pasarela peonil para comunicar as marxes da estación».

Pobra de San Xillao: «Posta en servicio da variante. Fomento non confirmou a súa finalización e segue sen abrir. Son 7 quilómetros no medio dun trazado do século XIX».

Láncara: «Supresión dos pasos a niveis».

Los socialistas reclaman la supresión de 32 pasos a nivel en la línea Ourense-Monforte-Lugo.

César Ramos: «En la planificación ferroviaria el Gobierno no tiene nada previsto para Lugo»

La alcaldesa, Lara Méndez, centró su intervención en la demanda de infraestructuras en la capital.

Lugo: estación intermodal de Lugo, paso previo a la llegada del AVE. Igualmente se refirió al desdoblamiento de la Ronda Norte y la instalación de pasarlas peatonales, así como la ejecución de la rotonda en el cruce de Alfonso X con la N-VI.

Por su parte, César Ramos Esteban indicó que está comprobando sobre el terreno las necesidades de infraestructuras. Aseguró que el Gobierno dejó a Lugo fuera del Plan de Carreteras, dotado con 5.000 millones. También señaló: «Hay actuaciones, que forman parte del compromiso del Gobierno para el período 2012-2024, que son las del Plan de Infraestructuras de Transporte y Vivienda del Gobierno Central, aprobado en 2012. Dentro de este plan están la A-54, A-82, A-56 y la A-76, cuatro infraestructuras vitales para la provincia de Lugo, a las que el Gobierno del PP ha decidido renunciar a su ejecución. Nosotros exigimos al Ministerio de Fomento que se de financiación a esas infraestructuras, porque tiene fondos, que se ponga una planificación que asegure que se van a hacer y que los ciudadanos puedan saber cuándo se van a estar ejecutadas». Negó, frente a las afirmaciones del PP, que si no se aprueba el presupuesto del Estado para el actual ejercicio sea inviable la ejecución de obras.

En cuanto al ferrocarril, declaró: «La planificación ferroviaria para la provincia lucense es vergonzosa y sangrante. Cuando todas las capitales de provincia tienen actuaciones prevista para un tren del siglo XXI, el Gobierno del PP no tiene nada previsto en la provincia de Lugo».

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