¿Qué hace un bajorrelieve del siglo I incrustado en una casa de Outeiro de Rei?

Piden a Patrimonio que catalogue esta pieza singular y que el Obispado la traslade al Museo Catedralicio


LUGO / LA VOZ

¿Qué hace un bajorrelieve de hace dos mil años incrustado en la casa rectoral de Martul, en Outeiro de Rei? El historiador Xabier Moure, de Patrimonio dos Ancares, presentará este lunes en Patrimonio de la Xunta un escrito para que proceda a la catalogación de una pieza de unos 2.000 años que requiere protección. «Pediremos ao Bispado, dono da casa reitoral, que traslade o baixorrelevo ao Museo Catedralicio, ou que a Xunta traslade a figura ao Museo Provincial».

En concreto se trata de una piedra de granito de 48 por 40 centímetros que fue reaprovechada para tapar una ventana. En ella se ve una figura humana con los trazos bien definidos. La única breve referencia a esta singular pieza, relata Moure, se debe al sacerdote Jesús Guerra, publicada en el Boletín da Comisión de Monumentos de Lugo en 1976, quien afirma que se podría tratar de una divinidad, quizás una versión céltica de la diosa de la fecundidad.

«Descoñécese cando foi trasladada para a reitoral, pero segundo nos contaron uns veciños sempre se dixo que a atoparan nunha mámoa dos montes de Acevedo que se localizan na mesma parroquia. Si formara parte dunha mámoa, é dicir dun enterramento do Neolítico, a súa antigüidade habería que situala entre 7.000 e 4.000 anos o que resulta, pola súa tipoloxía, bastante improbable», señala Moure.

Este historiador indica que se trata de una representación poco común en Galicia, «polo que nos chamou moito a atención que esté sen catalogar. Xa o propio Jesús Guerra lamentaba no seu momento que esta peza arqueolóxica non merecera máis atención por parte dos organismos competentes para poñela a bo recaudo».

Votación
10 votos
Comentarios

¿Qué hace un bajorrelieve del siglo I incrustado en una casa de Outeiro de Rei?