Piden a la Confederación Miño-Sil que no autorice las obras de la Rolda Leste de Lugo

lugo LA VOZ

LUGO CIUDAD

La Rolda Leste de Lugo desembocará en la rotonda del fondo de la avenida de Madrid
La Rolda Leste de Lugo desembocará en la rotonda del fondo de la avenida de Madrid Manuel Guede

Un grupo ecologista considera que es necesaria una nueva evaluación de impacto ambiental, ya que se está usando una declaración del 2005 que quedaría desfasada con las leyes actuales relativas a aguas

17 mar 2023 . Actualizado a las 13:17 h.

Un colectivo ecologista acaba de reclamar a la Confederación Hidrográfica Miño-Sil que deniegue la autorización para la realización de las obras de la Rolda Leste, en Lugo ciudad, «xa que o proxecto conta cunha avaliación de impacto ambiental totalmente desfasada sen contemplar a nova normativa en materia de augas». Consideran que para ejecutar los trabajos de la ronda y hacer modificaciones en el proyecto presentado por Xunta, «este tería que pasar un novo procedemento de avaliación ambiental».

El colectivo Adega señala que el nuevo proyecto de la Rolda Leste afecta al valle del río Rato, una zona dentro de la Reserva da Biosfera Terras do Miño, que cuenta con una gran masa arbórea autóctona, e que «contempla un viaduto sobre o río Rato, para a conexión da autoestrada coa rotonda da Tolda, nunha zona de gran sensibilidade ecolóxica e de perigosidade de inundacións, pois é a desembocadura do río Rato no Río Miño».

Declaración del 2005

Uno de los argumentos que utiliza la asociación en su escrito para pedir a la Confederación la paralización del proyecto es que se prevé la construcción de un terraplén de 24 metros sobre el Rego Samai, «o que destruiría este ecosistema fluvial, e que non estaba previsto no proxecto inicial aprobado no 2005». La asociación ecologista no comparte el criterio de la Xunta de que no es necesario un nuevo procedimiento de evaluación ambiental, ya que considera válida la declaración publicada el 24 de enero del 2005 al formar parte de una carretera que ya se ejecutó en su parte inicial, desde A Campiña hasta la rotonda de la carretera de A Fonsagrada.

«Dende que se formulou a Declaración de impacto ambiental pasaron 18 anos, sen considerar as modificacións da lexislación de augas segundo as esixencias das novas directivas europeas e avances ambientais e científico-técnicos; nomeadamente a Directiva de Inundacións, o Regulamento do Dominio Público Hidráulico, e os tres ciclos de planificación hidrolóxica deseñados segundo a Directiva Marco da Auga», expone Adega.

«Con este proxecto eliminaríase unha grande superficie de masa arbórea funcional, que fai de filtro e sustento para a bioloxía, por tanto veríase afectada a calidade fisicoquímica e a hidromorfolóxica no Rego Samai e no Río Rato. De xeito que poderían entrar mais contaminantes químicos e fisicoquímicos no rego de Samai, no Río Rato e finalmente no Río Miño», indica el colectivo ecologista.

Advertencia a la Confederación

En caso de autorizar la ejecución del actual proyecto, la asociación le dice a la Confederación Hidrográfica, que depende del Gobierno, «estaría incumprindo o Regulamento do Dominio Público Hidráulico, por non protexer tanto o Rego Samai coma o Río Rato. Ademais, tendo en conta que o río Rato presenta un estado ecolóxico deficiente, segundo o Plan Hidrolóxico do Miño Sil (Real Decreto 35/2023), a CHMS podería incumprir o seu propio plan de bacía recentemente aprobado».

Según explican, en la normativa se establece como objetivos ambientales para el Rato conseguir el buen estado ecológico en el 2027 y mantener el buen estado químico: «A construción da Rolda Leste estaría poñendo en perigo estes obxectivos ambientais que xa se levan postergando dende o primeiro ciclo de planificación».