El PP de Lugo lleva al juzgado el proceso de la concesión de la Fábrica da Luz

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO CIUDAD

Así está la Fábrica de la Luz de Lugo
Así está la Fábrica de la Luz de Lugo ALBERTO LÓPEZ

Anuncia que irán a por todas «para dirimir responsabilidades e que paguen os políticos responsables os 2,4 millóns de indemnización» y señalan que la alcaldesa abre otro expediente para «alongar o proceso e que non coincida coa campaña electoral»

14 nov 2022 . Actualizado a las 19:00 h.

El PP de Lugo presentó el pasado 3 de noviembre en el Contencioso Administrativo una denuncia para solicitar que el grupo municipal popular pueda formar parte y sea informado de todo el expediente abierto por el Concello para dirimir las responsabilidades sobre la pérdida de la concesión de la Fábrica de la Luz para su mantenimiento como minicentral hidroeléctrica y la indemnización, por sentencia judicial de 2,4 millones que se tiene que pagar a la empresa adjudicataria, Inca. 

El pasado mes de mayo el gobierno local anunció que se iniciaba una investigación para dirimir responsabilidades, pero que estas se limitaría al responsable de la redacción del proyecto, un ingeniero del Servicio de Medio Ambiente, y al entonces concejal de Medio Ambiente, Daniel Piñeiro.

La semana pasada, el gobierno local anunció que el expediente abierto lo dejarían caducar. Indicaron que para evitar complicaciones futuras por esta circunstancia, el Concello incoa uno nuevo en el que incluirá todo el trabajo hecho hasta la fecha. Continuarán, también, el mismo instructor y la misma secretaria. 

El viceportavoz del PP, Antonio Ameijide, afirma que el grupo popular acude a la Justicia «para garantir a transparencia nun proceso que dende o minuto un está teledirixido pola alcaldesa de Lugo. Unha nova proba do oscurantismo do expediente témola no feito de que o Concello deixou caducar o expediente do procedemento o que supón que se volva a reanudar para, deste xeito, gañar tempo para alongar o proceso e que non coincida en campaña electoral».

Acuerdo del pleno

Desde el grupo del PP de Lugo recuerdan que fue un acuerdo por unanimidad del pleno el que decidió abrir el expediente para depurar las responsabilidades y fueron los populares los que presentaron esa iniciativa al plenario para su votación, por lo que consideran que tienen derecho a estar personados en todo el proceso «e saber como se está a levar e manternos informados», señaló el portavoz del PP, Ramón Carballo.

Los populares habían presenta un escrito para pedir la participación en el expediente, pero hace unos meses recibieron como contestación que se les había denegado, «dicíndonos que non temos nada que ver no procedemento, cando fomos nós os que iniciamos o proceso cando o levamos a pleno», dijo Ameijide. 

Cronología del proceso

Tras la condena al Concello de Lugo a indemnizar la concesionaria de la Fábrica da luz a pagar 2,4 millones a la adjudicataria, el Partido Popular, señalan, «conseguiu o voto unánime da corporación, en xuño de 2020, para promover as accións pertinentes para depurar responsabilidades ás autoridades e funcionarios responsables e que pagasen do seu peto esta indemnización».

A raíz de ese pleno, la alcaldesa de Lugo, el 19 de mayo del 2022 firmó un decreto para iniciar el expelente de responsabilidad «e curiosamente elixe a dous chivos expiatorios para cargarlles as culpas desta neglixencia excluíndose a ela do procedemento a pesar de que durante o seu mandato adoptou decisións que tiveron como consecuencia o pago desta indemnización millonaria», explicó Ameijide.

Para los populares, «o oscurantismo do procedemento teledirixido pola alcaldesa, o PP decide levar o asunto ao xulgado e presenta un escrito para persoarse no expedente administrativo para que en aras á transparencia os concelleiros populares poidan participar na súas tramitación». Para el PP de Lugo la regidora lucense «non pode ser parte, xuíz e verdugo do proceso que debe dirimir responsabilidades pola perda da concesión da Fábrica da Luz». 

Luz y taquígrafos

El recurso de reposición presentado por el PP, indican, y que rechazó el gobierno local, se fundamentaba en varias cuestiones. La primera que el informe de la Asesoría Xurídica municipal que «non se limita a dictaminar senón que vai máis alá do mandato da proposición de pleno aprobada pola corporación hai 2 anos».

Además, para los populares, «resulta evidente que o contido deste informe extra limítase do ordenado polo pleno e que predetermina en quen deberá recaer a responsabilidade excluíndo á alcaldesa, pese a que esta participou no procedemento de contratación así como que tamén tivo coñecemento da necesidade de solicitar en prazo a prórroga en cuestión».

Para el grupo municipal del PP otro aspecto que destacaron es que «sexa a propia Lara Méndez a que asine o decreto, excluíndose a si mesma de responsabilidade algunha, cando non só é a máxima responsable do goberno municipal, senón que, como alcaldesa se lle notifica persoalmente a necesidade de solicitar en prazo a prórroga da concesión».

Antonio Ameijide concluyó que «o PP vai a ir a por todas para dirimir responsabilidades e que paguen os políticos responsables do fracaso na concesión da Fábrica da Luz que nos custou aos lucenses 2.4M€ de indemnización a Inca».

Desde el gobierno local niegan oscurantismo

Desde el gobierno local negaron que exista oscurantismo en todo el procedimiento e indican que «que levamos informando dos distintos avances dados no mesmo dende o seu inicio, anunciando a semana pasada que viña de caducar o expediente e que volvía incoalo para dotalo de maior seguridade xurídica ao detectarse un incumprimento dos prazos de resolución, xa próxima».

Recuerdan que el origen de esta circunstancia se encontraba en la jurisprudencia «aplicada por error, xa que, se ben o expediente se rexeu polo artigo 36 da Lei 40/2015, do un de outubro, do Réxime Xurídico do Sector Público, que establece un período de resolución de seis meses para este tipo de causas, existe un ditame posterior da Sala do Contencioso ? Administrativo do Tribunal Supremo (número 1366/2021, de 24 de novembro de 2021) segundo o cal, o prazo máximo actual para finalizalas se acouta a tres».

De ser así, afirman que el procedimiento inicial ? que data del mes de mayo - se entendería decidido desde el 28 de agosto, «polo que a Asesoría Xurídica estimou convinte declarar a caducidade do mesmo e iniciar un novo proceso, incorporando todos aqueles actos e trámites realizados no seo do anterior, tanto por parte do instrutor como da secretaria, cuxo nomeamento tamén se mantén».

Señalan desde el gobierno local que se trata de un expediente muy complejo, integrado por miles de folios «cuxa extensión condicionou a súa abordaxe con maior celeridade, pero que xa foi analizado na súa totalidade e que se atopa a piques de concluír»