La Asociación de Guías de Turismo de Galicia: «Os veciños de Lugo non deberían de pagar polas vacacións dos que veñen de fóra»

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO CIUDAD

Turistas en la Praza de Santa María de Lugo
Turistas en la Praza de Santa María de Lugo ALBERTO LÓPEZ

Este colectivo se opone a las visitas gratuitas que ofrece el Concello para este verano y la concejalía defiende que este modelo garantiza el servicio y apuesta por profesionales de la ciudad

02 jun 2022 . Actualizado a las 14:23 h.

La Asociación Profesional de Guías de Turismo de Galicia vuelve a manifestar su malestar y oposición a que desde el Concello de Lugo se ofrezca este verano, por tercer año consecutivo, un servicio de visitas turísticas guiadas gratuitas: «Os lucenses van a pagar varios milleiros de euros por un servizo que ata hai pouco se viña ofrecendo sen que lles custase un céntimo».

De forma puntual desde el 2007 y de manera regular desde el 2010, la asociación gallega señala que venía ofertando visitas guiadas al patrimonio histórico de Lugo, con salidas diarias desde la Praza do Campo, en los meses de verano.

«Cando hai 3 anos se constituíu a nova corporación municipal, na primeira reunión que mantivemos coa Concellería de Cultura, manifestamos o noso compromiso cun modelo de turismo sustentable e de futuro, que beneficie as comunidades locais. Consideramos que as visitas turísticas han de ser de pagamento, o que pon en valor o noso traballo e a promoción do patrimonio», explica el escrito enviado por el colectivo gallego.

La asociación afirma en un escrito que «os lucenses non deberían pagar polas vacacións dos que veñen de fóra, outra cousa son as actividades cuxos beneficiarios son os veciños de Lugo».

Para la asociación, parece que la Concellería de Cultura está en desacuerdo con este criterio ya que, sin publicidad sobre los baremos de contratación ni de información de que esto les cuesta a los lucenses, «desde 2020 está pagando a unha empresa amiga para que ofreza de xeito gratuíto aos turistas que visiten a cidade unha visita guiada do patrimonio histórico copiada da nosa, co mesmo punto de saída, horario e percorrido».

Este colectivo profesional, que ya presentó escritos de protesta por las visitas  de Semana Santa, afirma que no entienden el motivo de estas visitas guiadas: «Non benefician en nada á cidade nin aos seus veciños. Os únicos que sacan proveito son os turistas que ían vir a Lugo igual e tamén a empresa que está cobrando do Concello para eliminar a competencia».

Para el colectivo de guías gallegos los políticos deberían esforzarse en la promoción de la ciudad y los productos turísticos de calidad ya existentes, «en vez de estragalos deste xeito cos impostos dos lucenses», y cierran su escrito afirmando que «os guías profesionais de Galicia, pola contra, afirmamos o noso compromiso co desenvolvemento de produtos turísticos sustentables que beneficien Lugo, os seus habitantes e a súa economía. Seguiremos traballando pola cidade malia as cambadelas que nos queiran poñer desde a administración».

Postura municipal

La Concellería de Cultura defiende su política de visitas guiadas gratuitas y de ofrecérselas a empresas lucenses asentadas durante todo el año en la ciudad para poder garantizar tanto el servicio como apostar por los guías que día a día están en Lugo. 

Desde la concejalía siempre señalan que este servicio no es incompatible con las visitas que se organicen desde la iniciativa privada, y que están abiertos a la colaboración con los guías privados durante todo el año. Señalan que los guías habilitados pueden ofrecer sus servicios en cualquier punto de Galicia, pero por el polo de atracción que tiene Santiago, no querían dejar a Lugo sin un servicio específico para las fechas veraniegas.

Apuntan que son la única ciudad de Galicia que ofrecen visitas gratis, pero fomentan el empleo y evitan la precariedad con trabajos a voluntad del turista, como fue habitual en Lugo durante muchos años. 

«O Concello traballa con guías oficiais e lucenses que promoven un turismo activo e diferente. Apoia, a través da oficina de turismo, todas as iniciativas privadas que se poñen en marcha paralelamente. A través das visitas guiadas do Concello dase a oportunidade de garantir o coñecemento dos lugares máis significativos do concello a persoas residentes e visitantes. Este tipo de visitas veñense facendo dende hai moitos anos en diferentes épocas do ano (Nadal, Semana Santa e verán) e garanten a existencia de visitas a esta cidade onde está medrando o turismo ano a ano», señalan desde la Concellería de Cultura, Turismo e Promoción da Lingua

Por su parte, las guías que habitualmente realizan estos trabajos para el Concello, de la empresa Sinte Lugo y Ana Quintas, recuerdan que además de estar asentadas en el territorio durante todo el año la asociación de guías de Galicia no representa a todo el colectivo profesional.