Carola Carrot, restauradora: «O cal está volvendo aos muros porque é máis ecolóxico»

Laura López LUGO / LA VOZ

LUGO CIUDAD

Carola Carrot traballará ata o domingo no mural esgrafiado do Centrad
Carola Carrot traballará ata o domingo no mural esgrafiado do Centrad Óscar Cela

Tres artistas elaboran en Lugo ata o domingo un gran mural coa técnica tradicional do esgrafiado, nunha fachada do Centrad

08 abr 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

A restauradora Carola Carrot (Valladolid, 1986), galega de adopción, coordina a elaboración do mural esgrafiado que lucirá na entrada do Centro de Artesanía e Deseño de Lugo (Centrad). Xunto a outros dous artistas -Paloma e Marcos-, esta especialista en esgrafiado, arqueoloxía, patrimonio inmoble e paisaxe traballará ata o domingo para restaurar e embelecer o muro de formigón fronte á porta de entrada do Centrad. As persoas interesadas pódense achegar esta semana ata o recinto para seguir a evolución dos traballos realizados pola artista, que leva case unha década empregando esta técnica de revestimento tradicional e artesá.

-En que consiste o traballo que están realizando?

-Desde o punto de vista conceptual, o mural vai ter motivos relacionados e vinculados á colección de instrumentos do Centrad e ao propio centro de artesanía. Dende o punto de vista da técnica, o esgrafiado, é un traballo artesanal que consiste na superposición de capas de morteiro de cal, con diferentes tons e motivos que nós mesmos deseñamos; despois vanse retirando superficies de maneira que quedan á vista as inferiores, dando lugar a un mural en relevo e con contraste de texturas e tons, a modo de baixorrelevo. Esta técnica non só se usa con cal, senón tamén con outros materiais, como cerámica.

Segundo día de traballo no mural do Centrad
Segundo día de traballo no mural do Centrad Óscar Cela

-O esgrafiado é unha técnica tradicional de Lugo?

-Si, e isto é moi interesante porque na zona de Lugo contamos con vestixios de moitos esgrafiados tradicionais en muros, vivendas, igrexas, pazos, hórreos, palleiras, muíños... No mural que estamos facendo no Centrad imos combinar dúas variantes do esgrafiado. Por un lado, o máis ortodoxo, que se usa moito en Castela, pero tamén en países como Italia, e, por outro, o lucense, do que temos moitos exemplos na zona sur, como Chantada ou Taboada; neste caso, trátase de técnicas máis libres, a man alzada.