El PP pide una comisión de investigación por la indemnización de la Fábrica da Luz

Los populares quieren que la alcaldesa «e os políticos responsables» paguen los 2,4 millones y Ciudadanos carga contra la regidora

El PP pedirá una comisión de investigación sobre la Fábrica de la Luz
El PP pedirá una comisión de investigación sobre la Fábrica de la Luz

lugo

Tras el anuncio de que el Concello de Lugo pagará la indemnización de 2,4 millones de euros a la concesionaria de la Fábrica da Luz el Partido Popular anunció que pedirá la creación de una Comisión de Investigación en la que tendrán que comparecer los actores implicados en la concesión de la fábrica da luz. Los populares registrarán una proposición de urgencia para que se vote la creación de este órgano. En los puntos del acuerdo especifican que se cumpla el acuerdo alcanzado en el pleno por unanimidad, en junio del 2020, «para que se inicien os trámites para esixir de oficio en vía administrativa a responsabilidade das autoridades públicas que motivaron que a empresa concesionaria da Fábrica da Luz reclame unha indemnización de 2,4M€». También se solicita que se informe de forma mensual de los trámites que se vayan realizando «e que se aparte á alcaldesa e a políticos e a funcionarios que participaron nesta concesión, que só debería testificar cando se lles requira».

El viceportavoz popular, Antonio Ameijide, manifestó que «por desgraza chegou o momento que certifica o que o PP xa anunciou hai anos: os lucenses vénse abocados a pagar unha indemnización millonaria pola neglixencia e as tropelías do PSOE na xestión da Fábrica da Luz». Y señaló que desde su grupo «xa advertimos que recurrir era un caso perdido pero os socialistas fixeron oídos xordos e dilataron a situación, pagando máis de 8.000 € mensuais de intereses de demora».

Antonio Ameijide explicó que «é de xustiza e por respeto aos luceses debemos iniciar xa o procedemento para que sexan os políticos responsables desta situación os que paguen a indemnización». El concejal del PP apunta directamente «ao concelleiro que deixou caducar a concesión e á alcaldesa que o nomeou», destacando que «ata o seu despacho chegaban as comunicacións e os requerimentos que lle facía periódicamente, tanto a empresa afectada, como a Confederación Hidrográfica».

Los populares aseguran que «o PSOE reventou, dende dentro, o contrato que provocou a indemnización á concesionaria e, dende fóra, o BNG foi corresponsable cando membros e asesores nacionalistas alentaron movementos que acabaron nunha tormenta perfecta».

Futuro del edificio

Por otra parte, Ameijide volvió a reiterar que además de pedir copia del informe de la asesoría jurídica quieren acceder al edificio, una petición que se le ha sido denegada en varias ocasiones. Ameijide también recordó como llevan años solicitando que se hiciese un estudio de las alternativas para recuperar este edificio «para o uso e disfrute dos lucenses. En 20 anos en vez de buscar alternativas para reutilizar este edificio o deixaron abandonar e desvalixar», manifestando que la propuesta de dejar en manos de los ciudadanos su futuro «é unha garantía de que seguirá anos abandonados».

«Constitué un motivo para deixar a alcaldía», señala Ciudadanos

Por su parte, la portavoz municipal de Ciudadanos, Olga Louzao, calificó de «fuxida cara adiante» la decisión del gobierno local y que supondrá la pérdida de 2,4 millones de euros que saldrán del bolsillo de los lucenses. «É inaceptable que, tralas numerosas advertencias realizadas por parte do noso grupo e por parte do resto da oposición ao longo dos últimos dous mandatos, Méndez ignorase a razón e decidise enquistar un problema co único obxectivo de tapar a incapacidade mostrada polo seu goberno», señaló la concejala del partido naranja.

«En xullo de 2020 pedimos explicacións no pleno á alcaldesa, Lara Méndez, pola sentenza que condenaba ao Concello a indemnizar á empresa concesionaria logo de reiterar durante anos que o Goberno non tiña ningún tipo de responsabilidade neste asunto. Nesa comparecencia Méndez defendeu a xestión levada a cabo polo anterior concelleiro de Medio Ambiente, Daniel Piñeiro. Con todo, acatar esta sentenza unha vez esgotados todas a vías de recurso, significa acatar a absoluta incompetencia mostrada por ela mesma e polo seu Goberno», aseguró Louzao.

Olga Louzao criticó con dureza «o intento de Méndez de eludir responsabilidades en todo momento ata que finalmente chocou contra o muro da evidencia». Y dijo que la alcaldesa «enganou aos lucenses de forma descarada asegurando que seguiría recorrendo en defensa dos intereses da veciñanza cando ela e o seu executivo son os que foron en contra dos intereses dos veciños exercendo unha xestión neglixente e engordando unha conta que non fixo máis que medrar e medrar en concepto de intereses debido ao seu intento de dilatar o proceso o máximo posible para evitar desgaste político cando sabían que xa estaba perdido. Era unha bomba que agora estoupou».

Louzao se mostró muy dura sobre la acción de la propia alcaldesa, apuntando que «o resultado de todo isto, que por si só constitúe motivo para abandonar a alcaldía, tradúcese nunha indemnización millonaria que se suma ao millón investido xa na fallida rehabilitación e ao novo investimento que haberá que realizar para poñer en valor este patrimonio tal e como asegurou Méndez durante a súa comparecencia na que ademais anunciou unha consulta popular da que, por certo, 7 meses despois nada sabemos». 

El Concello de Lugo pagará casi 2,4 millones por la sentencia de la Fábrica de la Luz

LA VOZ
Así está la Fábrica de la Luz de Lugo
Así está la Fábrica de la Luz de Lugo

Llega a un acuerdo con INCA «para evitar máis custes» y estudiará responsabilidad patrimonial de las «autoridades e do persoal municipal» por posible negligencia

El Concello de Lugo no presentará recurso de casación frente a la sentencia del TSXG sobre la Fábrica da Luz, en la que se declara resuelto el contrato de la concesión de la obra de recuperación y concesión de la explotación de la minicentral, actuación que fue contratada en el año 2008 y que se encuentra paralizada y judicializada desde el año 2015.

 «A decisión susténtase nun informe da Asesoría Xurídica municipal, no que se advirte sobre a pouca garantía de éxito do mesmo, indicando que a prosperabilidade dun eventual recurso de casación ante o Tribunal Supremo é moi escasa, tanto en canto á súa admisión como, de ser o caso, a unha posterior estimación», explican desde el gobierno local.

Seguir leyendo

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

El PP pide una comisión de investigación por la indemnización de la Fábrica da Luz