El Colexio de Arquitectos de Galicia insiste en que Lugo da las licencias con mucho retraso

La presidenta explica que eso perjudica al colectivo y también a la ciudadanía y a todos los sectores empresariales implicados

El Colexio de Arquitectos de Galicia respondió a la alcaldesa sobre los atrasos para la concesión de licencias en Lugo
El Colexio de Arquitectos de Galicia respondió a la alcaldesa sobre los atrasos para la concesión de licencias en Lugo

LUGO

El Colexio de Arquitectos de Galicia (COAG) respondió ayer a la carta enviada por la alcaldesa relativa a los atrasos para la concesión de licencias en Lugo. La presidenta gallega del colectivo explica que no tienen interés en entrar en polémicas ni romper vías de colaboración institucional con el concello sino simplemente en advertir de que la situación de las licencias es grave en Lugo, cuyos retrasos la ponen en la cola de Galicia a la hora de facilitar y agilizar los trámites. «O Colexio de Arquitectos de Galicia, a través da presidenta Carmen Figueiras, ven manifestando a preocupación xeral das súas colexiadas e colexiados polo retraso na tramitación dos procedementos de concesión de licencias e outras incidencias que acontecen durante a súa tramitación. Esta cuestión foi abordada “de xeito institucional e transparente” co concelleiro con competencias na materia de Urbanismo, Miguel Couto, non só en diferentes conversas bilaterais mantidas entre o edil de urbanismo e a presidenta dos arquitectos lucenses, senón tamén mediante a celebración dunha reunión específica na sede colexial de Lugo entre o concelleiro, membros da Xunta Directiva do COAG en Lugo e arquitectos colexiados. Nesta xuntanza, celebrada no mes de setembro de 2020, o colectivo de arquitectos expúxolle de primeira man todas estas inquedanzas ao propio Miguel Couto», dice el colegio.

La polémica surgió por el reciente nombramiento del jefe del Servicio de Arquitectura del concello, un funcionario que ya había sido apartado de licencias hace años. El COAG dice que la única manifestación pública que realizó fue para «poñer de manifesto a preocupación unánime dos colexiados con especto ao funcionamento deste servicio municipal». Y sigue diciendo: «O COAG encárgase de velar polos intereses da profesión e os das seus colexiados. As súas reunións versan sobre a grave problemática na tramitación de licencias que a alcaldesa parece descoñecer. Esto prexudica aos arquitectos como colectivo, e aos diferentes axentes que interveñen no proceso de tramitación de licencias, e por último e non menos importante, á cidadanía lucense», concluye la carta de la presidenta de los arquitectos gallegos.

El PP lo lleva al terreno político y dice que fue una maniobra para frenar al eficaz edil Miguel Couto

El nombramiento del jefe del servicio de arquitectura podrá implicar en el futuro que se mantenga la actual burocracia y lentitud de las licencias en el Concello de Lugo, como dicen los arquitectos y dijeron los constructores ya en el pasado. Pero el PP ya implica en el presente una crisis abierta entre distintas facciones del PSOE. Los populares hicieron público ayer un comunicado en el que piden que la alcaldesa se disculpe ante la presidenta de los arquitectos por criticar su intromisión en asuntos municipales pero, sobre todo, insisten en que el nombramiento para el servicio de arquitectura fue en realidad una maniobra política de Lara Méndez para cortar la trayectoria del edil Miguel Couto. «Estamos falando dun dos concelleiros máis valorados pola cidadanía e do único que ten certo interese e gañas de traballar para desbloquear o colapso que hai no concello a conta da concesión de licenzas, bloqueadas pola falta de xestión dos socialistas durante anos», dice Ameijide. Y añade: «Probablemente, a alcaldesa, ao verse ameazada pola xestión que estaba levando a cabo o edil impuxo o seu criterio á hora de nomear o Xefe de Servizo, deixándoo aos pés dos cabalos, desacreditando o seu traballo».

Mala imagen

El PP asegura que «a situación que se plantexa co COAG é esperpéntica e dañina para a imaxe da institución. Por este motivo o PP acaba de presentar un rogo en Comisión, primeiro, para que a alcaldesa se retracte do arrebato que acabou co enfrontamento co Colexio de Arquitectos, e pide que aclare quen manda no departamento de urbanismo xa que todo indica que a alcaldesa quere asumir esta competencia; e, en segundo lugar, que o concelleiro de urbanismo se pronuncie sobre esta situación para coñecer a súa versión», dice el PP. Para Ameijide, «a consecuencia desta manobra da alcaldesa vai provocar unha desmotivación absoluta ao responsable de urbanismo xa que o desautorizou diante de todo o gremio da arquitectura e o sector da construción en xeral».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

El Colexio de Arquitectos de Galicia insiste en que Lugo da las licencias con mucho retraso