El PP denuncia que Cultura dio a empresas afines los contratos de la cabalgata de Reyes

Lorena García Calvo
lorena g.c. LUGO / LA VOZ

LUGO CIUDAD

La cabalgata de este año fue estática
La cabalgata de este año fue estática Carlos Castro

Dice que varias, siendo diferentes, tienen conexiones entre ellas

22 ene 2021 . Actualizado a las 11:23 h.

El Partido Popular de Lugo ha acusado al área de Cultura del Concello, en manos del BNG, de fraccionar los contratos de la cabalgata de Reyes para dárselos a dedo a empresas afines y que no se dedican específicamente a esas actividades. Según denuncian los populares, «o BNG tentou colar unha proposta para contratar, dunha tacada, por un prezo de 59.919,20 euros, unha montaxe titulada Fabricando soños á empresa Xescultura. A concelleira de Cultura, Maite Ferreiro, e o seu asesor, logo de que se lles advertise por parte de varios servizos municipais de que esta operación incumpría a lei de contratos e que se informaría de forma desfavorable, cambian de estratexia e deciden fraccionalo en sete contratos para empresas afíns, de fóra de Lugo que, nalgúns casos, non se dedican a estas actividades, chegando a un importe total os 61.695 euros», describen Ramón Carballo y Antonio Ameijide.

 La cabalgata se fraccionó entonces en contratos menores. Uno de ellos fue para Xescultura, una consultora cultural de Lalín, por el espectáculo de la Horta do Seminario (18.059 euros), mientras el de Augas Férreas (17.968,50 euros) fue para Urdime, una empresa de Cerceda. Según el PP, «a pesar de ser diferentes, teñen conexións entre elas». A mayores, apuntan, la producción de ambos espectáculos fue para un artista de Lalín.

A ojos de los populares, «estase tecendo unha trama de contratos a dedo a afíns dende distintas concellerías pero, moi especialmente no departamento de cultura». Ameijide señaló que «casualmente unha das firmas se publicita na páxina web da outra, e tamén casualmente producen obras teatrais da compañía de teatro creada polo asesor político de Cultura, que participa e coordina a xestión destes contratos».

El PP dice que no es de recibo usar el fraccionamiento de contratos para «financiar empresas de ideoloxías afíns, como tampouco é de recibo que concelleiros e asesores políticos se dediquen ao trato directo coas empresas e a pedir ofertas económicas cando ese é o traballo dos empregados públicos municipais para garantir a integridade dos procesos». Los populares piden también responsabilidad a la alcaldesa, ya sea por conocerlo y permitirlo, o por desconocerlo.

Ferreiro: «Todas as contratacións seguen a legalidade»

La concelleira de Cultura, Maite Ferreiro, salió al paso de la denuncia del PP asegurando que «todas as contratacións realizadas polo Concello de Lugo, e en concreto pola área de Cultura, seguen a máis estrita legalidade e pasan polos procesos de fiscalización pertinentes marcados pola lexislación vixente». Defendió que «dende a área de Cultura buscamos programar a cultura na cidade de maneira que se garantan contidos variados, pensados para toda a veciñanza de Lugo».