Una aplicación para móviles hace «hablar» a las 10 puertas de la muralla

Los visitantes reciben en su teléfono detalles sobre cada uno de los pasos


lugo / la voz

Una aplicación para móviles hace que las diez puertas de la muralla lucense hablen. Los ciudadanos tienen la posibilidad de escuchar una parte de la historia de estos pasos hacia el interior del recinto amurallado únicamente con acercar su móvil a los paneles que fueron colocados recientemente. De narrar algunos aspectos de las puertas se encargan personas relacionadas con diversos ámbitos de la vida social de la ciudad.

«É unha aplicación que invita a todos os públicos, especialmente aos máis novos, a coñecer a historia da cidade a través do móbil», apuntaron desde A3 Proyectos, una empresa especializada en realidad virtual que trabaja también en el terreno de la ingeniería y la arquitectura, que hizo la aplicación. Actualmente tiene en marcha un tour virtual del Camiño de Santiago.

La aplicación que permite escuchar y descubrir los secretos de las puertas se llama «aumentAR Lugo». Conecta al usuario con el mapa geolocalizador de la ciudad, y a medida que se acerca a las puertas hay que situar el dispositivo ante cada una de las señales. No solo se obtendrá una explicación sino que también podrá verse un vídeo. El 90% de la aplicación está en gallego y los subtítulos de las imágenes se ofrecen en varios idiomas.

A continuación se facilita un resumen de lo que la aplicación cuenta sobre cada una de las distintas puertas del monumento Patrimonio de la Humanidad.

Estación

«Non acabou de convencer». «O seu nome débese a que a súa apertura estivo unida pola inauguración dunha liña de ferrocarril. Xusto a que unía Palencia coa Coruña. Para o aspecto da porta quixeron conservar algún elementos de aire medieval; parece ser que non acabou de convencer á maioría e foi reformulada por unha de aparencia máis sobria».

 Cárcere

Reducida. «Remontámonos ao ano 1887, no cal se inauguraba o novo cárcere do partido xudicial de Lugo, a segunda chamada «modelo» (...) A angostura do lugar, con edificios a ambos lados, condicionou as súas dimensións e por iso só ten 5,50 metros de ancho».

 Hospital

Aspiración. «Débelle o nome a que o día 9 de abril de 1921 púñase a primeira pedra do novo hospital, unha vella aspiración dos lucenses que se vira truncada en varias ocasións».

 Falsa

Militar. «Debe o seu nome a que en realidade tratábase nos seus inicios dunha porta tipo poterna de uso exclusivamente militar e que sábese que permaneceu tapiada en varios momentos dos séculos XV e XVI».

 Miñá

 Un hueco. «Protexida por dous sólidas torres e que conserva no seu interior un oco destinado ao antigo corpo de garda e que serviu ata o século XIX como capela».

 Nova

Para la Vía XX. «Serviu de paso á Vía XX do chamado «Itinerario de Antonino» que enlazaba Lucus con Brigantium (Betanzos) (...)Ten numerosas anomalías e reformas que intentaron suplir o seu ruinoso aspecto dende 1900».

 Aguirre

Al cementerio. «É a cuarta porta aberta no século XIX, para facilitar a comunicación co novo seminario e co antigo cemiterio».

 San Fernando

Visita real. «Aparece tras a visita da raíña Isabel II cos seus fillos e o seu marido á cidade de Lugo (...) O nome foi dado porque o seu fillo, con poucos meses de idade daquela, era o futuro rei de España, Alfonso, que chamarían O Pacificador».

 Sobre San Pedro, la aplicación, dice que es «de orixe romana e catalogada dentro do grupo das “portas antigas”, pénsase que estivo pechada durante un tempo indeterminado xa que consta a súa reapertura na Baixa Idade

Media». Por último queda la de Santiago o de O Postigo, porque tenía un gran portillo para «que te escoitaran e abriran», dice la alocución.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
3 votos
Comentarios

Una aplicación para móviles hace «hablar» a las 10 puertas de la muralla