Todos contra todos y a por los indecisos

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO CIUDAD

ALBERTO LÓPEZ

Los candidatos de Lugo reconocen el descontento ciudadano y centran su mirada en los votos sin decidir

11 feb 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Los candidatos de los partidos con representación en la corporación valoraron la encuesta de Sondaxe que otorga PSOE (9), PP (8), BNG (3), Lugonovo (2), Ciudadanos (2), Vox (1) y ACE (0). Lara Méndez podría volver a gobernar si obtiene el apoyo de Lugonovo y del BNG.

Lara Méndez (PSOE)

«As enquisas falan de xestión, pero tamén de valores». La alcaldesa de Lugo entiende que la muestra «é unha radiografía do sentir social e dun estado de ánimo nun determinado momento, pero a que nos debe valer é a resposta da cidadanía o día das urnas». Méndez resalta el alto número de indecisos, «especialmente entre o electorado novo», y el descontento «que a cidadanía nos manda a todos os políticos, aos do goberno e tamén aos da oposición». Méndez habla de la entrada de Vox en la corporación «que o PP e C’s verían con alegría» y afirma «que as liñas vermellas que o PP se nega a fixar respecto de Vox significa, entre outros aspectos preocupantes, negociar o recorte dos dereitos das mulleres, minguar os recursos destinados aos servizos públicos, como é o ensino, para potenciar o privado, reducir competencias e atacar á diversidade e pluralidade social. E iso afectará á vida de cada cidadán, á igualdade entre persoas, á xustiza social e ao modelo de cidade», asegura la alcaldesa, quien dice que la encuesta «motívanos máis para mellorar no día a día».

  

Ramón Carballo (PP)

«Hai descontento polo desgoberno». El candidato popular cree que la encuesta «saca unha foto fixa do momento» y que en el caso de su partido «supón un estímulo para seguir traballando porque percibimos un descontento nos cidadáns, porque hai unha parálise do goberno e unha desidia que se ve clara en que o 50 % dos enquisados din que a situación está peor que hai catro anos, que a xestión empeorou». Carballo espera tener en abril a su equipo «que será de xente con experiencia e tamén caras novas, e sobre todo con ganas de traballar».

  

Cristina Pérez Herráiz (Lugonovo)

«Tres mes é un mundo, todo pasa moi rápido». La candidata de la marea lucense se muestra satisfecha porque «en Lugo a esquerda segue sendo maioritaria». Pérez hace un llamamiento a la participación «porque vivimos un momento delicado na política, e máis coa entrada da estrema dereita». Reconoce que las divisiones y renuncias dañan a la plataforma de Lugonovo, «pero espero que en tres meses sexamos capaces de aglutinar á xente que quedou descontenta, tempo hai».

  

Rubén Arroxo (BNG)

«As eleccións deste ano van a ser diferentes». El candidato del BNG ve la encuesta como un refrendo del trabajo municipal y cree que sus resultados pueden ser mejores «porque as últimas enquisas en Lugo e en Galicia sempre nos deron por debaixo do que logo conseguimos». Arroxo coincide en el descontento que muestra la encuesta de Sondaxe «e que nós percibimos na rúa», y también sobre el trabajo que realizan: «Creo que valoran que facemos unha oposición construtiva e que temos un proxecto que defendemos». Sobre los indecisos cree que serán claves hasta el día de reflexión y que la entrada de Vox «é un exemplo da descomposición da dereita, que presumía de ir unida».

Olga Louzao (Ciudadanos)

Tirando de ironía. La candidata de Ciudadanos -que ayer acudió a la manifestación de Madrid por la unidad de España y la petición de elecciones generales- tiró de retranca en su discurso: «Co que traballou a alcaldesa é normal a melloría e estrañame moito que só teña dous edís máis». Louzao incluso, con ironía, dijo: «Agardamos que nas eleccións lle dean a maioría absoluta, que ben a merece pola súa xestión». La portavoz del partido naranja valora el descontento que hay en la ciudad, «que percibimos na xente no día a día» y sobre los resultados de la encuesta para su partido, que mantiene los dos de hace cuator años, tira de refranes gallegos: «Nunca peor e haxa saúde».

  

Carlos Portomeñe (ACE)

«Temos un voto fiel». El recientemente reelegido candidato de Alternativa Cidadá de Esquerdas cree que ni en la primavera «era para tanto», cuando obtuvo dos ediles, «nin agora é o pesimismo» por no salir elegido. Considera que en este tiempo no se dieron circunstancias en su formación para perder apoyo ciudadano y recuerda que su formación tiene un voto fiel «e que non se vai a outras formacións». Destaca que la alcaldesa sea de las peor valoradas de Galicia y que su rival en la izquierda, Cristina Pérez, sea la que peor nota saca en Lugo «e logo ambas saen beneficiadas no reparto de edís, non é lóxico que co desgaste de Méndez e as crise da marea teñan eses resultados». Sobre los indecisos, Portomeñe afirma que irán a votar y duda de que la suba la abstención: «Creo que as eleccións cada vez se viven máis, hai máis coñecemento».