Las primeras jaulas para atrapar jabalíes se colocarán en O Carme

Xosé Carreira LUGO / LA VOZ

LUGO CIUDAD

Cazaword

Si el método no funciona, habrá esperas nocturnas e incluso se utilizarían arcos

21 dic 2018 . Actualizado a las 23:28 h.

Las primeras jaulas para atrapar jabalíes, del plan puesto en marcha por la Xunta para frenar los peligrosos «paseos» de estos animales salvajes por el centro de la ciudad, serán colocadas en la zona de O Carmen. Lo anunció ayer la delegada territorial de Medio Ambiente, Margarita López Blanco, en la presentación de las nuevas líneas de ayuda de la Xunta para hacer frente a los daños de los «porcos bravos» y los lobos y también para reclamar subvenciones para métodos de prevención de ataques de los animales salvajes. En este acto estuvieron la directora general de Patrimonio Natural, Belén do Campo y el delegado de la Xunta en Lugo, José Manuel Balseiro.

«A nosa intención é a colocación dun par de gaiolas porque consideramos que é un método efectivo, menos invasivo e máis respectuoso coa especie que se captura. Empezaremos polo entorno do Carme, a zona máis perigosa, porque hai máis casas habitadas e na que entendemos que non podemos practicar outra medida por cuestións de seguridade. A partir de aí avaliaremos resultados. En función das capturas decidiremos se continuamos con ese método ou incorporamos outra medida», dijo López Blanco. Informó, además, que estaban a la espera de recibir jaulas homologadas y del tamaño adecuado para su instalación en la zona que definitivamente se elija.

En caso de que no den resultado el siguiente paso sería realizar esperas nocturnas controladas, «en zonas moi definidas, sen perigo para as persoas e en actuacións con apoio das forzas de seguridade e axentes medio ambientais», dijo la jefa de Medio Ambiente. Incluso estudian otras opciones como, por ejemplo, la utilización de arcos que son utilizados en otros países para este tipo de caza.

Veterinarios aplicarán la eutanasia a los ejemplares capturados

¿Qué ocurrirá con los animales que entren en las jaulas? Esa pregunta fue planteada a los asistentes al acto de ayer. La respondió la delegada territorial de Medio Ambiente. «Trátase dunha actuación “protocolarizada” na normativa, Unha vez que o animal entra na gaiola, será levado ao centro de recuperación de fauna que corresponda, neste caso o do Veral por parte dun axente de Medio Ambiente. Que ocorrerá alí? Pois tamén é un procedemento regulado. O que se fai é seguir un protocolo estrito coa normativa. Baixo a prescrición veterinaria, “eutanásiase” ao exemplar provocándolle a menor ansiedade e o menor sufrimento posible», indicó Margarita López Blanco. La responsable de Medio Ambiente aboga por llevar a cabo medidas proporcionales y mirando por los intereses de todas las partes.

«Que o animal non sufra»

«O que buscamos é conseguir un resultado axeitado, pero garantindo o menor sufrimento do animal», expresó ayer la delegada de Medio Ambiente Margarita López Blanco, que se mostró optimista con respecto al buen funcionamiento de las jaulas. En su intervención de ayer dijo que en la ciudad había entre 26 y 28 ejemplares, según los datos de los técnicos. Estos animales recorren entre cuatro y seis kilómetros por noche y eso hace que parezca, por momentos, que hay un mayor número en las proximidades de la capital.

«As medidas teñen que ser de xeito proporcional e “garantista” cos afectados, coas persoas que circulan polas vías publicas, cos propietarios da cabana que poden verse afectados por calquera enfermidade que poden transmitir os xabarís. É necesario conxugar os intereses de todos», apuntó Margarita López Blanco.

«O concello debe colaborar»

El delegado de la Xunta dijo no entender el razonamiento del portavoz del gobierno municipal de Lugo quien recordó que la mayoría de los terrenos que hay en los alrededores de Lugo y que son guarida de jabalíes son de propiedad privada. «Só faltaría que o Concello non tivera instrumentos suficientes para dicirlle a un veciño que limpe a súa finca. Non só ten o instrumento senón que lle pode requirir aos propietarios que limpen e, se non o fan, pasarlle os custes. Comprenderase que calquera administración que queira poñer en práctica unha medida, e sobre todo dese calibre, que só se base nos terreos públicos. Malamente será efectiva», dijo Balseiro. El delegado territorial de la Xunta dijo que el Concello debe colaborar y recordó que el concejal que asistió a una reunión sobre los jabalíes «mostrou ánimo de colaboración sen poñer ningunha obxección».

«Pido responsabilidade»

Horas antes de la presencia de la directora xeral de Patrimonio Natural en Lugo se anunció la creación de una plataforma de defensa de la fauna salvaje y en concreto los jabalíes. «Cada quen pode facer plataformas e eu non vou ser quen diga que non se poden facer. Só pido responsabilidade a todo o mundo, da mesma maneira que desde a administración vamos a actuar con responsabilidade a mesma que van ter os cazadores cos que xa falamos para pedirlles minimizar os efectos que se están producindo sobre o territorio, sobre un sector produtivo importante, sobre as persoas e tamén sobre a cabana gandeira», dijo Belén do Campo. Esta directora xeral facilitó datos de los accidentes causados por animales salvajes en lo que va de año en la comunidad gallega, concretamente 1,616, frente los 846 que se contabilizaron durante 2017.