Santos sigue retrasando el alumbrado del Rato, pero exige a la Xunta la Ronda Este

El diputado socialista dice que las luces no afectarán a la fauna del lugar


lugo / la voz

«Non vai ser unha hecatombe que non se inaugure mañá», dijo ayer el diputado provincial de Relaciones Institucionales, el socialista Álvaro Santos, en relación con el alumbrado del paseo del Rato, que sigue sin poder ser inaugurado. En las últimas semanas están siendo realizadas pruebas de funcionamiento. El diputado dijo que posiblemente a principios del año que viene la instalación estaría en marcha. «Só falta que a Xunta faga a Ronda Este, para que deixen de transitar menos coches por a zona do Rato», dijo.

Santos recordó que el sistema puesto instalado en el Rato es novedoso en lo que respecta a su gestión. En ese sentido dijo que un programa informático regularía el funcionamiento de las luces para que estas no causen problemas a especies de la fauna, algunas en peligro de extinción. Algunos ecologistas ponen en duda que la segunda parte del alumbrado, consistente en poner farolas sobre báculos de medio tamaño a lo largo de todo el cauce del río podría ser perjudicial para algunos ejemplares de la fauna que hay en esta zona que está catalogada como reserva de la biosfera.

El diputado y la alcaldesa de Lugo anunciaron que el grupo municipal socialista presentó una proposición para su debate en el que será el último pleno del año con la finalidad de reclamar a la Xunta «que escoite á veciñanza lucense e remate co bloqueo ao que ten sometido o proxecto de construción da Rolda Leste desde que o PP dirixe o goberno galego hai nove anos, pois trátase dunha infraestrutura vital para a mobilidade en Lugo; de feito, a falta desta vía a que o PP persiste en negarlle aos lucenses, obriga a que o Paseo do Rato teña que soportar a día de hoxe un elevado volume de tráfico, chegando aos 5.000 vehículos diarios, unha intensidade para a que, como vía periurbana que é, non está preparada».

La alcaldesa expresó su confianza en que los demás grupos de la corporación apoyen la iniciativa para «sumar forzas para esixirlle á Xunta que salde esta débeda histórica, unha das moitas que ten con Lugo».

«Completar a Ronda Leste supoñería unha desconxestión do tráfico na cidade, sobre todo na Ronda das Fontiñas e no Paseo do Rato. Nesta última vía, multiplicouse por 5 o número de vehículos dende a apertura do HULA no 2011 (de 650 a 5.000 diarios), de xeito que este paseo se está a usar como circunvalación», dijeron los políticos socialistas.

«A Rolda Leste é só unha mostra da débeda histórica cada vez máis grande que acumula o PP da Xunta con Lugo, froito do seu total abandono e castigo aos lucenses dende que entrou no Goberno», apuntó la alcaldesa quien hizo un repaso de la sobras pendientes como, por ejemplo, el Plan Paradai, la Residencia, el cuartel de San Fernando y la estación intermodal.

«O PSdeG no Goberno da Xunta comprometeu a dotación desta vía cun investimento de 28M€. As obras dividíronse en dúas fases. O Executivo socialista executou a primeira, que se corresponde co treito delimitado polas estradas de Vegadeo á Fonsagrada, investindo 9,9 millóns. En febreiro de 2009, o presidente Touriño avanzou a licitación do proxecto construtivo da segunda fase, que inclúe o treito dende a estrada da Fonsagrada á Tolda de Castela», apuntaron Lara Méndez y Santos.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
4 votos
Comentarios

Santos sigue retrasando el alumbrado del Rato, pero exige a la Xunta la Ronda Este