Veterinaria, Química, Cultura y Forestal de Lugo, las mejores carreras de España

La Fundación BBVA y el IVIE reconocen la excelencia de hasta 10 grados lucenses


lugo / la voz

A las diez de esta mañana, 907 jóvenes lucenses están llamados a iniciar en el campus de Lugo el nuevo modelo de selectividad, conocido como ABAU (avaliación de bachareato para o acceso á universidade). Las notas de estas pruebas junto con las del curso servirán para intentar luego poder entrar en la titulación deseada. En este contexto, el campus de Lugo está de enhorabuena y bien posicionado.

Y es que el Campus Terra tiene algunas de las mejores opciones para cursar estudios de grado de España, según concluye el informe U-Ranking 2017 de las universidades españolas que elaboran la Fundación BBVA y el Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas (IVIE), que se hizo público ayer y que situó a cuatro de las 15 titulaciones lucenses como las mejores de España en su especialidad, al tiempo que incluye hasta 10 de las carreras de Lugo entre las tres opciones más recomendadas del país.

Así, los títulos de Veterinaria (que cuenta con una evaluación europea), Enxeñaría Forestal e do Medio Natural, Enxeñaría de Procesos Químicos Industriais y Ciencias da Cultura e Difusión Cultural ofertados por la USC en Lugo son los mejores de todos cuantos se imparten en la universidad española. El U-Ranking valora la docencia, la investigación y el I+D y se elabora a partir del análisis comparativo de datos públicos que proceden de la Conferencia de Rectores de Universidades Españolas (CRUE), del Ministerio de Educación, del Observatorio Iune y de Thomson Reuters. La oferta académica del Campus Terra ocupa así una posición de liderazgo tras la comparación de las titulaciones impartidas en 48 universidades públicas españolas y 13 privadas.

Además de los cuatro grados que lideran el ránking español, cuatro titulaciones de Lugo son segundos en su especialidad (Enxeñaría Civil, Topografía, Educación Infantil y Educación Primaria) y dos son terceros (Nutrición e Dietética y Enxeñaría Agrícola). Los otros grados que se ofrecen en el campus de Lugo (Lingua e Literatura Españolas, Enfermería, Relacións Laborais, Administración de Empresas y Xestión de Pemes) figuran entre las siete primeras recomendaciones para los alumnos.

«Poder traballar con grupos reducidos de alumnos axuda a mellorar a calidade»

O vicerreitor do Campus de Lugo, Javier Bueno Lema, non podía ocultar onte a súa satisfacción porque un informe de prestixio recoñecese o camiño iniciado hai uns anos cando a USC apostou polo modelo de Campus Terra.

-Isto dos ránkings ás veces hai que tomalos con precaución pero sempre é unha satisfacción que recoñezan o traballo que se fai desde os centros de Lugo e demostra que imos polo bo camiño. Ademais, faise público xusto cando se están a facer as probas de acceso á universidade e os alumnos teñen que decidir que grao farán. ¡Nin que o encargásemos!

-¿Que parámetros destaca o informe?

-Valoran nos resultados estándar un 60% a docencia, un 30% a investigación e un 10% I+D. E recoñecen as dez nos nosos graos de Lugo entre os tres primeiros da súa especialidade.

-¿Por que pensa que saíron uns resultados tan positivos?

-Non coñezo ao detalle a maneira en que se elaborou, pero supoño que pesa moito o factor calidade. Poder traballar con grupos reducidos de alumnos permite que se mellore a calidade da docencia, que é a que máis peso ten no estudo do BBVA e do IVIE. E iso demóstrase nos índices de satisfacción que nos amosan os alumnos que estudan en Lugo, que entre un 85 e un 90 por centro sinalan que están contentos coa docencia que se imparte nos centros lucenses. E logo, seguro que o informe recolle a excelencia investigadora que temos. A Universidade de Santiago é das mellores de España e así está a ser valorada.

-¿Como se poder manter o equilibrio entre captar máis alumnos pero non masificar para evitar perder a calidade?

-O ideal é chegar a un equilibrio, pero tamén hei de dicir que desde que aplicamos o Plan Bolonia xa temos limitadas as prazas de todas as titulacións, os que nos permite ir conseguindo os grupos reducidos que aportan calidade docente. Salvo dúas titulacións, Veterinaria e Empresas, o resto xa teñen un límite inferior aos cen alumnos no primeiro curso. Temos que conseguir completar cada titulación e manteremos a calidade.

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