Perder 13.000 euros en un concierto con solo 100 personas: ¿bien o mal?

Xosé Carreira LUGO / LA VOZ

LUGO CIUDAD

La alcaldesa dice que está bien cuando es para «uso e disfrute, para poñer en valor a cultura»

18 feb 2017 . Actualizado a las 20:07 h.

La tempestad afecta a la Concejalía de Cultura de Lugo. El BNG sacude a Carmen Basadre, su titular, por un presunto sobrecoste exagerado en la contratación de cuatro conciertos, alguno de los cuales (Milladoiro) sería pagado al doble de su valor. A mayores, algunos contratos podrían haber sido dados a una persona relacionada con el PSOE de Ferrol y, para desgracia de la concejala, al primer concierto, el de Ariel Rot, fueron unos cien espectadores de pago.

Basadre, calla. La alcaldesa, en cambio, habla; pero no le gusta que se diga que se pulieron 13.000 euros del presupuesto de Cultura en un concierto que en entradas no dejó, hablando coloquialmente, ni para pipas. ¿Está bien o mal esa gestión?

«Evidentemente, un concerto é para uso e goce, para poñer en valor á cultura. Se miramos en termos económicos non faríamos nin o Arde Lucus, nin o San Froilán. Falar de dar servizos e oportunidades culturais e falar de perdas...», dijo la alcaldesa.

Con los 13.000 euros, los músicos de grupos lucenses dicen que harían milagros. Sobre eso, la alcaldesa apunta que tienen que atender «á demanda cultural a petición da sociedade que pide grupos locais, pero tamén outros espectáculos». Advirtió: «Os locais forman parte importante da cidade e cóntase con eles. Máis aló hai que dar outro tipo de oferta cultural porque se o facemos, porque o facemos e se non o facemos... ¿E si un concerto non resulta atractivo ou nun cumpriu ás expectativas que se tiñan, falámolo en termos económicos. Falar de termos económicos nunha oferta cultural é tremendo».

«Non sei que é a empresa»

Además del supuesto sobrecoste de los conciertos está la adjudicación. Alguno fue para una empresa que ni tiene un teléfono de contacto a la vista del público. El BNG habla de empresa fantasma y de que un presunto beneficiario fue un asesor de comunicación del PSOE ferrolano en las municipales de 2015. «Non sei nin quen é esa persoa, nin se é de Ferrol, nin si está próxima a unha ideoloxía política», dijo.

Lara Méndez dijo desconocer de dónde sacaba el BNG la afirmación del sobrecosto «porque nós temos uns prezos de mercado que son estándares, pero na cultura varían en función do mes». A modo de ejemplo dijo: «temos dúas propostas dun mesmo cantante que vai vir a Lugo cun prezo máis alcanzable do que nos facían nunha delas. Nós non estipulamos os prezos do mercado. Facemos unha oferta e en función deso iniciamos un proceso regrado, legal, fiscalizado e non hai maior mostra de legalidade que o feito de pasar todos os filtros da administración, incluída Intervención. Iso demostra que é legal. Ás veces as comparativas non son equiparables».

Lara Méndez presentó ayer como ejemplo el desglose de los gastos del concierto de Ariel Rot: «equipo técnico, a hospitalidade do artista, cátering, toallas, reforzos de comunicación; todo isto máis IVE». Recalcó que había muchas diferencias y finalmente, sobre los criticados conciertos se preguntó: «Hai sobrecusto en que parámetros? Que se está a comparar, o caché ou co custe total?»