Una conferencia de Alonso Montero recordará las tertulias del Méndez

El homenaje, impulsado por el Concello, será a mediados de mes e incluye colocar una placa


lugo / la voz

Si no se tuercen las cosas y los planes salen como se prevé, a mediados de mes, habrá un homenaje a las tertulias del Hotel Méndez Núñez, promovido por el Ayuntamiento, a propuesta de Lugonovo. Parece que los actos incluirán una conferencia de Xesús Alonso Montero, presidente de la RAG, que fue miembro de dicha tertulia. Igualmente será colocada una placa en la fachada del edificio. Al menos esa es la información de que dispone en estos momentos el concejal Santiago Fernández Rocha, autor de la propuesta.

El portavoz de Lugonovo señala: «As tertulias do Méndez pódense cualificar coma un oasis intelectual nun tempo marcado pola senrazón. O único lugar da nosa cidade onde era posible transcender á mediocridade social na que se vivía». Considera que «con este recoñecemento trátase, pois, de inmortalizar unha forma, a tertulia, e un lugar, o hotel Méndez Núñez, no que un grupo de lucenses exerceron a liberdade de pensamento, nun momento histórico dominado pola represión».

De la tertulia del Méndez, recuerda Rocha: «Foi en torno ás figuras de Luís Pimentel e Celestino Fernández de la Vega, pero tamén de Alonso Montero ou de Ánxel Fole, onde naceu o xerme destas notorias reunións; persoeiros que serviron como referentes intelectuais e como atractivo para incorporarse a tan singular parladoiro; o único espazo de esperanza da cidade que seguiría unindo a Lugo coa modernidade e os valores europeístas».

Según el mismo concejal, «no transcurso do acto, unha débeda histórica cos demócratas e galeguistas, a xente de progreso, que agora quedará saldada, instalarase unha placa conmemorativa ademais de contar coa intervención do profesor Xesús Alonso Montero, presidente da Real Academia Galega e un dos poucos tertulianos que seguen vivos».

A preguntas del periodista, Rocha explica cómo se gestó el homenaje. «Eu inicie, digamos, po procedemento. Falei con algunha xente, con Juan Soto, con Rodríguez Fer, que, pola súa banda, falou con Alonso Montero; eu falei coa edila de Cultura». Rocha recuerda que, entre otros, en esa tertulia participaron Ramón Piñeiro, Luís Pimentel, Celestino Fernández de la Vega, Alonso Montero, el periodista Luis Rodríguez, Fole, Arcadio López Casanova y Manuel María. Rocha recuerda que andando el tiempo, esa tertulia se trasladó a la cafetería Madrid; él mismo asistió a ella durante dos años.

El mismo concejal indica que hay al menos una foto de la tertulia del Méndez, que, dice, le gustaría que fuese reproducida.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

Una conferencia de Alonso Montero recordará las tertulias del Méndez