El Concello inicia el debate para la elección del cronista oficial de Lugo

Enrique Gómez Souto
enrique g. souto LUGO / LA VOZ

LUGO CIUDAD

Lugonovo impulsa la cobertura de un puesto vacante desde hace dos décadas

25 ago 2015 . Actualizado a las 05:00 h.

Después de algunos intentos frustrados, Lugo sigue sin cronista oficial. El grupo municipal de Lugonovo acaba de poner en la agenda municipal este asunto, que duerme un largo sueño en los cajones consistoriales. El portavoz municipal del citado partido, Santiago Fernández Rocha, señala: «Lugo leva dúas décadas sen cronista oficial o que supón un déficit moi importante para a nosa historia local e que pode chegar a supor tamén certa perda de identidade. O vindeiro mes de outubro cumpriranse vinte anos do falecemento de Trapero Pardo; é unha vergonza que, dende aquela, o Concello non fora quen de poñerse de acordo para escoller un novo candidato».

Añade: «A proposta que achega Lugonovo é a busca dunha metodoloxía obxectiva e sobre todo participativa, que relegue o criterio dos partidos e que dea prioridade ás opinións dos lucenses, a través das asociacións ou entidades culturais que operan na cidade dende hai tempo». Fernández Roche opina que «hai que pensar no ben común e no interese que ten para Lugo o papel que desempeña o cronista. Esta figura representará co seu traballo a tódolos veciños e, polo tanto, a súa elección ten que estar por riba de ideoloxías políticas».

Al presentar la propuesta, el portavoz municipal de Lugonovo también declaró: «Non pode ser que a falta de entendemento entre os partidos xustifique que a cidade manteña vinte anos de ausencia de referencias na súa historia». Por ello, anuncia que impulsará el diálogo entre todas las fuerzas políticas representadas en el Ayuntamiento, para fijar las condiciones de participación e imparcialidad para que los ciudadanos elijan para dicho puesto a quien consideren más adecuado.

Fernández Rocha no desconoce el hecho de que hace unos años hubo una iniciativa municipal para elegir cronista oficial. Finalmente, apuntaba al historiador Adolfo de Abel Vilela, pero desde los gobiernos presididos por López Orozco no se dio paso alguno para su nombramiento.

La concejala nacionalista Maite Ferreiro recordó que el Bloque se mostró partidario en su momento de que la plaza de cronista fuese desempeñada por el historiador Adolfo de Abel Vilela, por su amplio conocimiento de la historia de la ciudad, plasmado en numerosos libros y estudios. «Ten méritos máis que suficientes», señala Maite Ferreiro¡, que, en todo caso, aboga por buscar el consenso.

El Concello publicó en septiembre del 2004 anuncios para avisar de que se abría el plazo para la presentación de propuestas para elegir al cronista oficial . Con las propuestas, una comisión seleccionaría una terna, de la cual la corporación designaría al cronista. Esta fue la terna en 2005: Felipe Arias, Xulio Xiz y Abel Vilela.