La Casa da Muller no intervino en una denuncia de abuso sexual, dice el PP

Enrique Gómez Souto
enrique g. souto LUGO / LA VOZ

LUGO CIUDAD

La Casa da Muller, un servicio que depende del Ayuntamiento, está en la antigua Frigsa.
La Casa da Muller, un servicio que depende del Ayuntamiento, está en la antigua Frigsa. alberto lópez< / span>

Sostiene que tampoco lo hizo ante los malos tratos que narró un hombre

27 ene 2015 . Actualizado a las 13:17 h.

Los servicios sociales del Ayuntamiento vuelven a estar en el punto de mira. A la queja expresada por una mujer por cómo fue atendida en la Casa da Muller, sumó ayer el Partido Popular la difusión de otros dos casos llamativos. La edila popular María Teijeiro aseguró que el citado departamento municipal, con sede en la vieja Frigsa, «se negou a atender a mulleres vítimas de abusos e a homes». La edila asegura: «Estes feitos, sumados aos aparecidos nos medios, son de suma gravidade e deixan desprotexidas a mulleres en situación de especial vulnerabilidade, o que desanima as vítimas a recorrer a este servizo para saír o maltrato». La concejala Teijeiro manifestó en la mañana de ayer que varias personas se pusieron en contacto con ella el pasado fin de semana, para asegurar «que na Casa da Muller se estaban producindo casos de desatención a persoas que acoden a estas instalacións na procura de axuda»Según el grupo municipal del PP, por boca de la citada concejala: «Entre as queixas recibidas, inclúese algunha segundo a que a Casa da Muller se negou a prestar atención a mulleres que estaban sendo vítimas de abusos sexuais por parte dun familiar, alegando que non estaba entre as súas funcións facerse cargo de casos deste tipo, por non ser parella ou non ter unha relación análoga co agresor». Para Teijeiro, «é evidente que é unha situación de extrema gravidade na que non se poden negar esforzos»El PP asegura: «Tamén se puxo en contacto co grupo municipal do Partido Popular un home que denunciou que nese servizo se lle deu como resposta «dubido moito que unha muller faga iso», cando relatou un presunto caso de maltrato á súa filla en común». Aclara la edila que en vía judicial se atribuyó al padre la custodia de la hija.

Llueve sobre mojado

Teijeiro manifestó: «Estamos a falar, outra vez, de episodios profundamente lamentables en relación aos servizos sociais municipais, igual que cando ao fillo dunha edil socialista se lle disparou unha pistola no único centro de día municipal e igual que cando se denunciaron no xulgado casos de malos tratos a maiores e igual que ante os feitos coñecidos hai uns días na gardería municipal Serra de Outes». La citada representante del Partido Popular de Lugo cree que estos casos son «outra proba máis do desmoronamento dos servizos sociais, cuxo funcionamento está a ser posto en entredito día tras día por usuarios, profesionais e pola falta de resposta do goberno ante situacións inadmisibles»El PP cree que estos casos son «outra proba do desmoronamento dos servizos sociais»

Más sensibilidad

Los casos de malos tratos de la mujer causan mucha alarma porque la sociedad está especialmente vigilante contra esta lacra. Por el mismo motivo, también la falta de atención con las mujeres maltratadas se considera grave. Lo mejor sería que el Concello actuase con toda honestidad, reconociendo algún fallo si lo hubo y sino, denunciando las acusaciones falsas en el juzgado. Porque el politiqueo no encaja en estos casos.

 

El equipo de Orozco cree que los populares intentan dinamitar los servicios sociales

El gobierno local no tardó en dar la réplica al PP por sus críticas al funcionamiento de la Casa da Muller. «Xa non é ningunha novidade para ninguén que o Partido Popular dedique toda a súa enerxía a tratar de dinamitar os servizos sociais; iso é o que fan aló onde gobernan e, tamén, intentan facelo con moito empeño nas administracións nas que os cidadáns os deixaron na oposición». Añadió: «Parece que o grupo de Castiñeira adoece co feito de que sexamos unha das cinco cidades españolas que máis recursos dedica a políticas sociais». Anuncia que el alcalde efectuará esta mañana una visita a la Casa da Muller. Desde las filas socialistas, a la vista de las declaraciones de la concejala popular María Teijeiro, se señaló: «Resulta sorprendente e, sobre todo, vergonzoso o uso tan rastreiro que tentan facer dun asunto tan serio e tan delicado como é a protección das vítimas de malos tratos». En la comisión de Benestar, la socialista Ana González «fixo unha defensa do importantísimo labor que presta este servizo municipal ás vítimas de malos tratos».

Confusión

Según ven las cosas en el gobierno presidido por López Orozco, «o PP protagoniza unha auténtica cerimonia da confusión, porque non dubido de que coñecen qué competencias ten cada quen: as denuncias fanse na Policía ou no Xulgado e as custodias tampouco son competencia da Casa da Muller».

 

María Teijeiro: «O goberno municipal non pode optar por mirar para outro lado»

La concejala popular María Teijeiro señala que el gobierno lucense «non pode optar por mirar para outro lado», en relación con el funcionamiento de la Casa da Muller.

La concejala Teijeiro declaró: «Aos lucenses non nos serve de resposta unha simple nota de prensa na que os socialistas o único que fan é eludir responsabilidades unha vez máis en lugar de analizar o ocorrido para evitar que se poidan repetir actuacións coma as denunciadas». En clave propia de los tiempos preelectorales que corren, Teijeiro declaró: «Non nos vale a palabra de Orozco e o seu goberno porque nin ten credibilidade nin son cuestións que se poidan resolver cunha simple opinión política interesada»Poco después de la intervención de la citada edila ante los medios de comunicación comenzaba una reunión de la comisión informativa de Benestar; tenía intención de preguntar al equipo de Orozco «se ten previsto facer algo ou se conforma con dicir que aquí non pasou nada».

Otro caso abierto

Estos asuntos amenazan con mantener abierta la crisis política generada por el funcionamiento de los servicios sociales municipales. El más reciente de ellos, la presunta desorganización, y sus posibles consecuencias para los niños, en la guardería municipal de Serra de Outes no salió a la luz pública por medio de la oposición; se conoció al acordar la junta de gobierno abrir un información reservada sobre este asunto.