«Esta obra débese a unha elite letrada e cunha boa base teolóxica»

La Voz

LUGO CIUDAD

07 dic 2013 . Actualizado a las 14:46 h.

A autora do estudo, Carolina Casal, é licenciada e doutoranda en historia da arte. Entre os seus principais intereses como investigadora está o aniconismo, é dicir, o estudo das manifestacións artísticas que non utilizan representacións recoñecibles de figuras humanas ou animais para transmitir mensaxes, preferindo recorrer a motivos de tipo xeométrico.

-¿Como chegou a descubrir o valor desta peza?

-Examinándoa ben por todas partes, para o que é preciso agacharse e observar tamén con moito coidado a parte de abaixo. Só así pode apreciarse ben o conxunto e comprender todo o seu contido. Os relevos da pía divídense en tres zonas ou rexistros diferentes, cada un dos cales está relacionado cos outros e reforza o seu significado. Para interpretar a inscrición foi de moita axuda unha observación de César de Carnero, o delegado de patrimonio histórico da diócese, que me comentou que unha suposta letra zeta podía ser en realidade un erre invertido. Iso levoume a entender mellor o seu significado. As pouquísimas referencias que hai sobre esta peza, como o catálogo da exposición Gallaecia Petrea, din que estas inscricións carecen de sentido, que son un simple motivo decorativo sen un significado concreto. Pero non é así. Se estudamos detidamente a decoración da peza, vemos que transmite unhas mensaxes claras e coherentes coas concepcións teolóxicas desa época.

-¿O feito de trasladar a peza a esa exposición axudou a apreciar o seu valor?

-Si, porque se non a levasen a esa exposición eu non tería feito este estudo nin chegaría a entender ben a súa singularidade. Hai que agradecerllo á parroquia de Torbeo e ao párroco Manuel Areán, e tamén á diócese de Lugo, porque todos colaboraron para que pía puidese ser levada á exposición.