Adif anuncia mejoras para reducir a tres horas el viaje en tren Lugo-Madrid

Desde el PSOE señalan que Candia  «certifica en Madrid a defunción do AVE a Lugo mentres Goberne o Partido Popular»


LUGO / LA VOZ

Obras para lograr que el viaje en tren Lugo-Madrid dure en torno a las tres horas. Ese es el objetivo de inversiones del organismo Administrador de infraestructuras ferroviarias (Adif), con un presupuesto que rebasará los 700 millones. Una representación del PP lucense -los parlamentarios en Madrid Jaime de Olano y José Manuel Barreiro más la presidenta provincial, Elena Candia, y el responsable en la capital de la provincia, Ramón Carballo- se reunió ayer con el presidente de Adif, Juan Bravo, y con la directora general de construcción y explotación, Isabel Pardo de Vera para lograr que se convierta en realidad el «compromiso irrenunciable» con la mejora ferroviaria de Lugo.

En la reunión, según explicaciones posteriores del PP, se abordaron varios asuntos, desde la electrificación de la línea de Lugo a Monforte hasta la entrada en servicio de la variante de Láncara u otros temas de infraestructuras. Anteayer se anunció la licitación de la redacción de proyectos para suprimir 36 pasos a nivel de Lugo a Ourense.

La reducción del tiempo de viaje Lugo-Madrid a tres horas supondría un gran contraste con la situación actual, ya que la cobertura incluye cinco servicios diarios que en ningún caso bajan de las seis horas y media de duración. Uno de los trenes incluso emplea ocho horas y dos minutos en el trayecto, y otro, nueve horas y 35 minutos.

Para el PP lucense, tras la reunión no faltaron comentarios favorables, considerando que Adif, ente público dependiente del Ministerio de Fomento, había mostrado un compromiso «claro e decidido» para lograr la llegada de la alta velocidad a Lugo. El encuentro sirvió también para trasladar la petición de la CEL y de la plataforma Lugo, non perdas o tren, que desean reunirse con responsables de Adif.

Por otro lado, ayer se abordó otro asunto, no relacionado con la reducción de la distancia del viaje Lugo-Madrid sino con otros servicios. El PP también expuso su intención de que la parcela de Adif situada cerca de la estación ferroviaria pueda cederse para aparcamiento público.

En cambio, muy diferente fue la reacción del PSOE. Para Álvaro Santos, secretario general provincial, se decidió «a defunción da chegada do AVE á provincia», con lo que los vecinos de Lugo seguirá subiéndose al AVE en Ourense «mentres goberne o PP». Los socialistas atacaron al PP por anunciar obras en la línea Lugo-Ourense y no la llegada del AVE, por omitir la construcción de la «imprescindible» estación intermodal y por prometer mejoras «totalmente insuficientes» en una línea que es «das peores de España».

Para la diputada Margarita Pérez, el PP, en intervenciones en el Congreso, nunca cita la llegada del AVE a Lugo sino a mejoras en tiempos de viaje cuando el AVE llegue a Ourense. También recordó que hace nueve meses ya se estaba estudiando la viabilidad de dedicar a aparcamiento el terreno próximo a la estación ferroviaria.

«Candia certifica en Madrid a defunción do AVE a Lugo mentres Goberne o Partido Popular»

 Esta é a nota de prensa de contestación del PSOE al PP de Lugo: El secretario Xeral do PSOE na Provincia de Lugo, Álvaro Santo Ramos, e a Deputada do PSOE por Lugo no Congreso, Margarita Pérez Herraiz, valoraron este martes a reunión que o Partido Popular de Lugo, encabezado por Elena Candia, mantivo na capital de España con representantes de ADIF. Santos Ramos destacou que “Candia viaxou a Madrid co seu cortexo fúnebre a certificar a defunción da chegada do AVE á provincia de Lugo, a certificar que os lucenses collerán o AVE en Ourense mentres goberne o PP e a certificar o desprezo do Partido Popular cos lucenses, tratándonos como cidadáns de terceira”.

 Os socialistas subliñaron que “o PP de Lugo de novo se burla da intelixencia dos lucenses, pois toda a información que transcendeu da reunión de hoxe con representantes de ADIF é exactamente a mesma que recolle o Presuposto Xeral do Estado para 2017, presentado hai 9 meses, o pasado mes de abril, do que, “aínda que ao PP lle pareza imposible, todos os lucenses nos lembramos”.

Neste senso, explicaron que “falan dun proxecto de 700 millóns de euros para mellorar a línea de Lugo a Ourense, non para a chegada do AVE a Lugo. E máis, nin tan sequera falan da imprescindible estación Intermodal para que a chegada da Alta Velocidade á provincia lucense sexa posible. Ditos fondos son os xa previstos por Fomento no 2017 (cuxo nivel de execución se descoñece), 2018, 2019 e, cando menos, tamén no 2020 para, exclusivamente, mellorar a actual línea ferroviaria de Lugo a Ourense. Son as previsións económicas que Fomento deu a coñecer en abril”.

 Polo tanto, “o PP volve a mentir e a burlarse dos lucenses, facendo crer que trae novas e boas noticias para Lugo sobre a Alta Velocidade tras o seu paseo mediático a Madrid. O único que fixeron foi certificar a defunción do AVE a Lugo, sepultar a chegada da Alta Velocidade na nosa provincia mentres goberno o Partido Popular”.

 “A situación é a mesma. O PP segue empeñado en que Lugo sexa a única provincia galega sen Alta Velocidade e en que os lucenses, aos que trata de cidadáns de terceira, vaiamos a coller o AVE a Ourense se queremos empregalo, pois na súa provincia non o van a ter. Como moito, contarán, se compren coas súas irrisorias promesas cos veciños de Lugo, con melloras, totalmente insuficientes, na actual línea ferroviaria, que hoxe xa é das peores de España”.

 O PP non di o mesmo en Lugo que en Madrid

Pérez Herraiz insistiu en que toda esta información se pode contrastar no documento oficial sobre o Presuposto Xeral do Estado de 2017. A Deputada apuntou ademais que o PP no Congreso nunca fala de AVE a Lugo, pois as súas palabras exactas son “melloras nos tempos de viaxe cando o AVE chegue a Ourense”, tal e como se pode comprobar nas comparecencias públicas do Secretario Xeral de Fomento, Manuel Niño, a preguntas da socialista.

 Neste senso, destacou que o pasado mes de xuño, cando a socialista preguntou a Niño pola supresión de pasos a niveis, o Secretario de Fomento respondeu que “na planificación de supresión de pasos a nivel na provincia de Lugo só figura un situado en Guitiriz”.

 Ao respecto do aparcadoiro, Pérez Herraiz lembrou que en abril preguntou a Niño sobre este asunto e que este respondeu hai 9 meses que “se está estudiando a viabilidade de pór ese terreo en explotación, tendo en conta sempre o equilibrio entre a viabilidade económica e a atención do viaxeiro, sen ben actualmente non figura dotación presupostaria”.

 

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