Advierten que las obras de la vía de Friol a Palas dañarán árboles centenarios

Suso Varela Pérez
Suso Varela LUGO / LA VOZ

FRIOL

ASOCIACION PARA A DEFENSA DO PATRIMONIO CULTURAL GALEGO

La Asociación para a Defensa do Patrimonio Cultural Galego presenta ante la Xunta alegaciones a la ampliación de la carretera Lu-231

06 abr 2019 . Actualizado a las 18:38 h.

La Asociación para a Defensa do Patrimonio Cultural Galego presentó ante la Xunta alegaciones al proyecto de adaptación de la carretera LU-231 entre Friol y Palas de Rei. Recuerdan que parte de la vía forma parte de la área Reserva de la Biosfera Terras do Miño, «polo que o seu patrimonio natural debe ser respectado na súa integridade». Explican en las alegaciones, con fotos, que hay tramos de la actual vía que tienen a ambos márgenes árboles de gran valor por su antigüedad. «Podemos atopar ringleiras de carballos, freixos, bidueiros e outras especies autóctonas, moitas das cales levan cen anos no lugar».

ASOCIACION PARA A DEFENSA DO PATRIMONIO CULTURAL GALEGO

La asociación indica que este tipo de árboles no producen incendios, favorecen la conducción lenta y evitan accidentes, además de favorecer el medio ambiente y la biodiversidad. Indican que el tráfico previsible de la carretera está fijado en 700 vehículos al día, una media de 30 por horas en ambos sentidos, «polo que a posibilidade de que se encontren dous vehículos nas súas dirección e case nula, polo que non cabe motivo algún para ampliar o longo da estrada, eliminando árbores».

Ancho de 8 metros

El proyecto de la Xunta contempla ampliar la carretera de los 4,50-5,10 metros de la actualidad a los ocho metros futuros, consistentes en dos carriles de 3,50 metros y arcenes estrechos. «Isto enténdese como unha estrada convencional para tráfico denso, e para facelo prevén eliminar as árbores da marxes». El colectivo patrimonial cree que es innecesario invertir 2,6 millones en la primera fase «pola densidade de tráfico que consta no propio proxecto, en tempos de crise e coa situación de endebedamento na que estamos». Por este motivo, en sus alegaciones a la Xunta piden una reflexión.