Presentan una teoría sobre el uso del petroglifo de Pena da Auga de Friol como un espacio ritual

s.varela lugo / la voz

FRIOL

El historiador e investigador del patrimonio lucense Xabier Moure, a través de su blog O noso patrimonio, acaba de exponer una tesis para interpretar el gran petroglifo de Friol, el de Pena da Auga

01 mar 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

El historiador e investigador del patrimonio lucense Xabier Moure, a través de su blog O noso patrimonio, acaba de exponer una tesis para interpretar el gran petroglifo de Friol, el de Pena da Auga (en la parroquia de Ousá), que según su hipótesis pudo ser un espacio ritual.

«A Pena da Auga é o nome polo que se coñece a un afloramento de lousa situado a uns 730 metros de altitude no Cordal de Ousá, lindeiro entre os concellos de Friol e Outeiro de Rei. Dende o lugar domínase unha ampla panorámica, destacando na lonxanía as serras da Cova da Serpe, Corno do Boi e O Careón que actúan como fronteiras naturais coa provincia da Coruña», señala Moure, quien explica que sobre una piedra horizontal, en la base del afloramiento y casi a ras del suelo, «graváronse máis dun cento de coviñas de distinto tamaño distribuídas en varias «liñas. A laxe coas gravuras presenta a particularidade de que se atopa a cuberto, nunha especie de acubillo que semella, ao menos en parte, traballado por man humana». Moure señala que hay una cruz «gravada posiblemente para cristianizar un lugar de culto pagano». Señala este historiador que a lo largo de Galicia hay otras piedras «con coviñas ou pías asociadas a primitivos cultos, como Monte do Boi (Baiona), Rego dos Pazos (Vilamaior) ou o Altar dos Sacrificios (Sarria).