Mónica Díaz:«Sufrimos intrusismo. Ata vin a un condutor de bus facendo de guía turístico»

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

CASTRO DE REI

Mónica Díaz, guía turística profesional de Lugo
Mónica Díaz, guía turística profesional de Lugo ALBERTO LOPEZ

La guía turística de Lugo destaca la mejoría de la ciudad en una década y el aumento de visitantes

22 feb 2020 . Actualizado a las 18:04 h.

Mónica Díaz es guía profesional desde 1993 y tras años trabajando en Santiago también ofrece las visitas guiadas en Lugo desde el 2009. La principal queja que tiene su profesión es el intrusismo, aunque reconoce que en Lugo ciudad no está extendido salvo algunas visitas que programa Freetour con personas sin formación y que cobran la voluntad.

«Se hai persoas sen estudos e preparación falando de Lugo, a imaxe que se dá da cidade é mala, contando historias sen fundamento, ademais de que están facendo unha competencia desleal porque nós pagamos impostos de todo tipo», reflexiona esta guía, natural de Castro de Rei. Después de una década de experiencia en Lugo tiene anécdotas de todo tipo: «Unha vez entrei no Museo Provincial co meu grupo de oito persoas e vexo a un grupo de 50 que estaban escoitando o que lles contaba o condutor do autobús». Destaca que desde que se cobra por entrar en la Catedral a los guías profesionales les ha venido bien porque se valora más el servicio de la visita y evita el citado intrusismo.

Sobre la percepción que tienen los turistas que llegan a Lugo, Mónica Díaz destaca que se quedan sorprendidos: «Veñen coa idea de ver unha muralla pero logo danse conta de que hai moito máis que ver, e é habitual que me digan que se o souberan pasarían máis dunha noite na cidade». Aunque también recuerda que en los años 90 tenía grupos de Santiago que se alojaban en Lugo y no mostraban interés por visitar y conocer la ciudad.

Sobre los retos de futuro a nivel turístico, primero señala que es mejorable la información. Lamenta la falta de accesibilidad de la página web del Concello a nivel turístico: «É moi complicado atopar datos de interese e horarios actualizados», mientras que si destaca la calidad de la web turística de la Diputación. Recuerda que cada vez los turistas buscan calidad y planificación, por lo que considera que las administraciones deberían apostar en Lugo por ambos conceptos, además de un tipo de turismo alejado de la masificación. «Estamos detectando que hai moitos peregrinos de Estados Unidos e de Canadá, que manexan moitos cartos e que queren facer o Camiño Primitivo sen escatimar cartos», e incide en que se debería potenciar la ruta primitiva y la Künig en Alemania y los países de centroeuropa «porque vemos que a saturación do Camiño Francés provoca rexeitamento neste tipo de peregrinos». Y además destaca un potencial de Lugo para el turismo: «É idónea como base para coñecer Ribeira Sacra e A Mariña, pero tamén Santiago, porque ten un prezos moito máis baratos e con calidade».

«Os turistas recoñecen que se souberan que Lugo ten máis que a Muralla quedarían outra noite máis»

«Lugo é base perfecta para coñecer Galicia polos seus prezos»