ANPAS de cuatro concellos de Lugo se unen para protestar contra el cierre de servicios en el rural

André Siso Zapata
André S. Zapata LUGO / LA VOZ

BARALLA

Concentración de rechazo del cierre del colegio de Baamonde, en Begonte
Concentración de rechazo del cierre del colegio de Baamonde, en Begonte Carlos Castro

Baamonde, O Courel, Baralla y Navia se ven representados en la queja, y alegan que desde la Xunta se ignoran los problemas de su tierra

05 feb 2021 . Actualizado a las 19:29 h.

«As ANPAS de Baamonde, Courel, Navia e Baralla unímonos na plataforma Anpas do Rural, xuncidas nun berro de dignidade, coa intención de dar visibilidade ó noso problema común, que non é outro que o contínuo goteo de peche de servizos na nosa terra que empeza a poñer en perigo a pervivencia da poboación na mesma». De esta forma arranca el comunicado que publicaron este mismo viernes desde la recientemente creada plataforma «Berra polo rural».

Esta asociación une a los representantes de Baralla, Baamonde, O Courel y Navia de Suarna, que dicen luchar por «colaborar na medida do posible na divulgación da nosa realidade fronte ó relato que adoitamos escoitar por parte da Xunta». Expresan, además, su malestar con la gestión de las instituciones, ya que «mentres que os nosos políticos firman coa man dereita a lei de impulso demográfico, coa esquerda seguen pechando máis e máis colexios coma o de Baamonde, e os que manteñen abertos precarízanos tanto que se volven inviables de feito, coma no caso do Courel, Navia e Baralla», según dicen en el comunicado. 

Proponen cuatro puntos de acción. El primero, dejar de lado la política de cerrar servicios en el rural, y apostar por darles una buena educación a los ciudadanos de la zona, manteniendo unas políticas de incentivación de la población. El segundo, invertir en educación, ya que «non pode considerarse un gasto, xa que a súa intención entón será minimizalo». El tercero, según ellos, debe ser el de «optimizar recursos», para que los niños y niñas no tengan que pasar tanto tiempo en un autobús simplemente para ir al colegio (hasta dos horas), ya que eso repercute en su calidad de vida. El cuarto, el rechazo frontal al cierre de los colegios del rural, ya que « ninguha outra actividade é tan importante coma ésta».

Finalmente, el comunicado concluye: «Por todo isto unímonos nun berro. Galiza é moito máis que 7 cidades. Non deixedes afogar este berro, mañá pode ser tarde para moitos nenos e nenas do rural».