José Tomé: «Con Sánchez, a provincia de Lugo recibiu máis do triple de fondos que nos últimos cinco anos de Rajoy»

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

El secretario general del PSOE en Lugo, José Tomé, con diputados y senadores valoraron los presupuestos del Estado
El secretario general del PSOE en Lugo, José Tomé, con diputados y senadores valoraron los presupuestos del Estado suso varela

El líder del PSOE lucense afirma que «Lugo terá alta velocidade»

11 oct 2022 . Actualizado a las 18:55 h.

El secretario general del PSdeG en la provincia de Lugo, José Tomé Roca, puso en valor el proyecto de presupuestos del Estado que presentó el Gobierno para el 2023 «porque nestes momentos tan complexos, tanto pola pandemia, como pola guerra de Putin en Ucraína, fai uns orzamentos investidores e profundamente sociais para continuar avanzando nas infraestruturas, e para garantir e fortalecer o noso Estado de Benestar».

Para el líder de los socialistas lucenses tanto las cuentas del 2023 como las de los tres años que lleva Pedro Sánchez en la presidencia del Gobierno «demostran a diferencia abismal que existe entre o compromiso do PSOE coa nosa provincia e o que tiña o PP xa que durante os cinco anos de Goberno de Pedro Sánchez, a provincia de Lugo recibiu dos Orzamentos do Estado máis do triple de fondos que nos últimos 5 anos do Goberno do Partido Popular con Rajoy». En concreto, dijo que la diferencia fue de 334 millones entre los años 2014 y 2018, frente a los 1.143 millones entre 2019 y 2023.

Tomé -que compareció ante los medios acompañado de la secretaria de Organización en la provincia, Pilar García Porto; de los diputados en el Congreso, Ana Prieto y Javier Cerqueiro; y del senador César Mogo-  explicó que el gasto por habitante en la provincia de Lugo «pasou de apenas 200 euros no ano 2018 con Rajoy a en torno a 1.000 euros no ano 2023 con Pedro Sánchez, que multiplicou por catro o investimento anual destinado á provincia de Lugo nos Orzamentos do Estado entre o 2018 e o 2023. pasando de 68,7 a máis de 300 millóns».

«Lugo terá alta velocidade»

En cuanto al nivel de ejecución de las cuentas del Estado, el presidente de la Diputación explicó que entre los años 2014 y 2017, el Gobierno de Rajoy, con Ana Pastor como ministra, «deixou sen executar máis da metade do investimento previsto para o AVE. Paralizou ata 18 contratos. Entre eles, anulou o da Estación Intermodal de Lugo, e logo houbo que pagarlles indemnizacións millonarias ás empresas adxudicatarias».

Frente a esto, Tomé indicó que con el Gobierno de Pedro Sánchez «o AVE chegou a Galicia, e Lugo terá alta velocidade, sen ningunha dúbida, porque aí están os feitos. A día de hoxe, está facendo un investimento histórico, de 546 millóns, para a electrificación e mellora da liña ferroviaria Lugo-Monforte-Ourense. De feito, o ADIF xa ten licitado ou executado actualmente o 80 % dos contratos para a modernización do trazado».

Por este motivo, expuso Tomé, no significa que en las cuentas del 2023 haya menos dinero para el ferrocarril en la provincia que este año, «como escoito dicir ao PP, o que sucede é que, dos 546 millóns que custa a modernización da vía, gran parte xa están en execución ou contratados, e ese diñeiro xa non figura no Orzamento, figura o que falta».

Tomé fue crítico con el PP, a quien acusó de mentir, «sen vergonza ningunha, dicindo que a alta velocidade non chegará a Lugo. Dende logo que, co PP, a alta velocidade non chegou a Lugo. Os feitos falan por si mesmos». El líder de los socialistas explicó que cuando se terminen las obras de modernización y electrificación entre Lugo y Ourense, la capital lucense estará en el mismo tiempo de trayecto a Madrid que los vecinos de Vigo o A Coruña.

Las autovías pendientes

Por otra parte, Tomé señaló que entre los años 2011 y 2015 «o Goberno de Rajoy só puxo en servizo 30 quilómetros da autovía a Santiago (A-54), o que equivale a 6 quilómetros ao ano. Mentres, o Goberno de Pedro Sánchez executou dende o ano 2018 obras por valor de 332 millóns nesta autovía, e nos Presupostos do 2023 están contemplados máis de 54 millóns para seguir avanzando e tela terminada no ano 2024».

Preguntado sobre los retrasos en otras autovías de la provincia, Tomé señaló que los socialistas lucense «non renunciamos a nada, pero non podemos enganar á xente e hai que priorizar as obras dunhas autovías e ir avanzando nos proxectos doutras». El mismo argumento usó sobre la necesaria mejora de la línea de ferrocarril entre A Coruña y Lugo: «Ningún goberno fai todo á vez, e logo temos que pensar en mellorar a liña A Coruña-Ferrol-Lugo porque é a liña de saída de mercadorías para seguir por Monforte e seguir cara a León, porque ir por Vigo é unha volta innecesaria». 

«A Xunta ten paralizadas infraestruturas estratéxicas na provincia»

José Tomé no perdió la ocasión para criticar al gobierno de la Xunta y recordarle algunas de las infraestructuras pendientes que tiene en la provincia «dende fai máis dunha década, como a segunda fase da Ronda Leste de Lugo, a VAC Costa Norte ou os accesos ao porto seco de Monforte». 

Y le reclamó a la conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, y al PP «que deixen xa de intoxicar, e que se poñan a traballar dunha vez nas obras que son da súa competencia, que ten moitas, porque anunciar que a reconstrución dun quilómetro da estrada do Courel tardará ata o ano 2025, é dicir, tres anos despois do derrube, é un insulto».

Además, afeó a la conselleira que eche en cara que en los presupuestos del Estado no se consiga una partida específica para el arreglo del viaducto derrumbado de la A-6: «Só fai populismo, porque sabe perfectamente que terá unha partida extraordinaria que se aprobará en consello de ministros ao tratarse dunha obra de emerxencia». 

«Orzamentos profundamente sociais»

Por otra parte, José Tomé quiso poner el acento en que los presupuestos del Estado para el 2023 beneficiarán a miles de lucenses por los incrementos en materias sociales, como educación, sanidad, juventud o pensiones.

Puso como ejemplo las pensiones:«Na provincia de Lugo hai 114.000 pensionistas, e o Goberno vailles subir a pensión un 8,5 %, conforme ao IPC, o que supón que un pensionista medio cobrará uns 80 € máis ao mes e 1.120 € ao ano». El importe que en el años 2023 dedica el Estado a las pensiones en la provincia de Lugo supera los 103 millones de euros. «O PP de Feijoo vota en contra da subida das pensións. Non defende aos xubilados, pero si baixarlles os impostos aos máis ricos», recalcó Tomé Roca.

Como contraposición, el presidente de la Diputación dijo que la Xunta va a recibir del Estado 9.402 millones de euros, un 24 % más que el pasado año y que supone una cifra récord: «Espero que dedique estos fondos do Estado a recuperar servizos públicos que foi achicando, como a sanidade, a educación, a dependencia, e sobre todo no noso rural, que están sufrindo un deterioro evidente e moi grave».

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Suso Varela

Pocas sorpresas en las inversiones previstas en el proyecto de Presupuestos Generales del Estado del 2023 para la provincia y Lugo ciudad, que consolidan los fondos necesarios para avanzar en la modernización de la línea de ferrocarril entre Lugo, Monforte y Ourense (alrededor de 138 millones de euros para el próximo año), y consiga la financiación para terminar el tramo de la autovía de Lugo a Santiago entre Palas y Melide, quedando el siguiente, el de Melide-Arzúa para el 2024. Sobre el resto de autovías pendientes en la provincia apenas hay avances, y en algunos casos, como la A-56 entre Guntín y Chantada, sigue paralizada.

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