La Diputación de Lugo renueva su apuesta por el campus aportando 370.500 euros

la voz LUGO

LUGO

José Tomé y Antonio López en la firma del convenio
José Tomé y Antonio López en la firma del convenio CEDIDA

José Tomé firma un acuerdo con la USC y hace una defensa de la universidad pública gallega

15 jun 2021 . Actualizado a las 17:12 h.

El presidente de la Diputación de Lugo, José Tomé, firmó este martes en el Pazo de San Marcos con el rector de la Universidade de Santiago de Compostela (USC), Antonio López Díaz, un convenio de colaboración a través del que la institución provincial aporta 370.500 euros a la USC para seguir apoyando y potenciando el Campus de Lugo. Por su parte, la USC invertirá 50.000 euros para alcanzar un total de 420.500 euros que suma el convenio, «que servirán para desenvolver proxectos de mellora da calidade docente, de innovación e de desenvolvemento do rural, e para a mellora das infraestruturas universitarias». 

El presidente provincial destacó que con la aportación de la Diputación «amosamos o apoio decidido e continuado da Deputación á actividade do Campus de Lugo e, polo tanto, de apoio á educación pública de calidade». José Tomé indicó «que ningunha outra Deputación de Galicia, nin probablemente de España, fai un esforzo económico tan grande como o desta institución provincial en favor dunha Universidade».

El mandatario socialista resaltó que esta cuantía económica se suman a otras colaboraciones con la USC, «como por exemplo, o da Granxa Experimental de Leite, que puxemos en marcha a finais do ano pasado na finca provincial Gayoso Castro con moi bos resultados».

Tomé destacó que la Diputación ha sido un institución fundamental para la creación del Campus de Lugo, e hizo una defensa de la educación pública: «Facémolo coa vontade de dar a mellor formación superior ós nosos mozos para que poidan enfrontarse con éxito ó mercado laboral, e para que o mercado laboral atope profesionais galegos perfectamente preparados e cualificados. Promover un ensino superior público, de calidade e accesible a todos e todas, favorece o desenvolvemento e a xeración de riqueza e de emprego na nosa provincia», destacó Tomé, además de incidir en el motor económico que supone el campus para Lugo y la provincia.

Reclama más inversión para las universidades

José Tomé afirmó que las universidades gallegas «o que precisan é un financiamento axeitado, que se dea divulgación ós seus traballos e mesmo que se fomente nos sectores produtivos a cultura de achegarse á Universidade para desenvolver proxectos concretos», añadiendo que «vivimos nunha economía de libre mercado, pero hai realidades que non melloran cando as sometemos ó criterio único do beneficio económico. Pasa coa atención ás persoas maiores e, tamén, no ámbito da educación superior».

El presidente provincial quiso poner en valor la labor que realiza el Campus lucense «en canto á aplicación práctica da investigación ou a transferencia de coñecemento á sociedade “é o mellor estímulo para repetir, curso tras curso, a colaboración económica da Deputación coa Universidade, como factor fundamental de desenvolvemento social e económico, e de sinal de identidade da nosa provincia».

«Sen a Deputación, Lugo non tería universidade», dijo el rector

Por su parte, el rector de la USC manifestó que la Diputación de Lugo «é un aliado clave, un apoio constante para o noso funcionamento ordinario, pero tamén para diferentes proxectos que ten en marcha e que teñen unha magnitude enorme». Antonio López destacó que «en Lugo, se non fose pola Deputación, non teríamos universidade. Foi un apoio constante e decidido para dotar a esta cidade dun campus universitario. Algo que sóubose asumir como unha liña prioritaria desta Deputación provincial, e que non é en absoluto común».