José Tomé: «Hai que mellorar a xestión do expediente para que a Ribeira Sacra sexa Patrimonio Mundial»

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

O presidente da Deputación de Lugo, José Tomé, xunto aos bancais dos viñedos da Ribeira Sacra
O presidente da Deputación de Lugo, José Tomé, xunto aos bancais dos viñedos da Ribeira Sacra

El presidente lucense espera que en la próxima ocasión se cuente con la colaboración de la Diputación

11 jun 2021 . Actualizado a las 12:56 h.

De jarro de agua fría y mala noticia calificó el presidente de la Diputación de Lugo, José Tomé, la decisión de retirar la candidatura ante la Unesco de la Ribeira Sacra a Patrimonio Mundial. El mandatario lucense recordó que la institución que preside fue la que inició hace años el proceso con la recogida de firmas, por lo que para Diputación la decisión que tomaron Gobierno y Xunta supuso una desilusión.

Tomé señaló que ante el informe de Icomos entendía que se retirase la candidatura ante la alta probabilidad de que en este monento no saliese adelante la propuesta. «A retirada deixa aberta a posibilidade no futuro, non pecha a porta», recordó.

Precisamente ante ese futuro, cuando se vuelva a valorar la candidatura de la Ribeira Sacra, el también alcalde de Monforte señaló que «haberá que mellorar a xestión do expediente». José Tomé dijo que cuando vuelvan los técnicos de Icomos a la Ribeira Sacra a valorar los elementos de la candidatura «haberá que estar máis pendentes de como se tramitou a elaboración do actual, volvelo a replantear, e estar moi encima das persoas que nos visitan e darlles explicacións necesarias para que desde o descoñecemento non fagan informes que dificultan o obxectivo final».

Tomé, sin decirlo abiertamente, no se mostró satisfecho con la gestión hecha por la Xunta durante las visitas de los técnicos que elaboraron los informes ante la Unesco. «Cando viñeron a avaliar a Ribeira sacra, puídose mellorar ese traballo, desde a discreción. Espero que se aprenda deste erro e non nos atopemos con noticias desagradables».

Para el presidente de la Diputación, la Ribeira Sacra «é patrimonio mundial, ninguén nos fixo esta paisaxe milenaria, o que nos falta é o carné». Tomé dijo que desde la Diputación «seguiremos coidando e poñendo en valor a Ribeira Sacra e espero que cando se reactive estacandidatura, se conte coa Deputación, porque se hai atrancos, nós podemos contribuír a desatascalos».