Ofensiva del PP de Lugo contra el presidente de la Diputación, José Tomé

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

Concentración de alcaldes y cargos del PP delante de la Diputación de Lugo
Concentración de alcaldes y cargos del PP delante de la Diputación de Lugo Óscar Cela

Piden que el socialista se autocese o autodimita como responsable de Vías e Obras «por ter abandonada a rede provincial de estradas»

08 abr 2021 . Actualizado a las 18:57 h.

Los alcaldes populares de la provincia de Lugo, acompañados, entre otros, por la presidenta del PP de Lugo, la diputada Elena Candia, así como por diputados y senadores, participaron esta mañana de jueves en un acto de protesta delante de la Diputación «para poñer de manifesto o sectarismo co que opera o goberno provincial á hora de reparar as estradas provinciais e de ceder maquinaria aos concellos lucenses».

En este acto, los populares, con casco en mano e imágenes de carreteras deterioradas, reclamaron un plan de vías, «similar ao pactado no seu día entre Elena Candia e o socialista Darío Campos para o período 2017-2019», y pidieron la dimisión o destitución de José Tomé (presidente de la Diputación) como delegado de Vías e Obras. 

Candia indicó que con su presencia el partido «mostra o respaldo aos concellos, acompañando aos alcaldes, os seus máximos representantes. É un respaldo fronte ao agravio ao que están sendosometidos polo goberno provincial, que desenvolve unha estratexia de clientelismo e sectarismo político», dijo la diputada en el Parlamento.

Concentración de alcaldes y cargos del PP delante de la Diputación de Lugo
Concentración de alcaldes y cargos del PP delante de la Diputación de Lugo Óscar Cela

Por su parte, el portavoz provincial del PP, Javier Castiñeira, pidió la la dimisión de Tomé como responsable de Vías e Obras. «Pedímolo por tres razóns: a mala xestión, que é evidente; a falta de equidade, que denunciamos, porque non se rexe por criterios técnicos e de necesidade, senón polas cores políticas; e, o máis grave, a falta de respecto aos nosos alcaldes, que reclaman o mellor para os seus veciños e teñen que escoitar do delegado de Vías e Obras improperios que non son admisibles».

Para Castiñeira, «a mala xestión é evidente; comprobármola nas múltiples visitas que fixo ogrupo  provincial pola rede viaria da provincia, que está chea de fochancas e de falta de seguridade, con trazados sinuosos, estreitos e perigosos». Indicó que hay reclamaciones diarias de alcaldes, vecinos y asociaciones vecinales «que demandan, ben por carta ou nas redes sociais, o arranxo das moitas estradas en mal estado». 

El alcalde de Friol en representación de los regidores populares

También intervino ante los medios el regidor de Friol, José Ángel Santos, en representación de los alcaldes populares. Centró su intervención en la crítica «ao uso sectario e de clientelismo político que fai o goberno da Deputación da maquinaria do Parque Móbil Provincial». Nesta liña,  dijo «que moitos alcaldes do PP saben que a Deputación ten maquinaria de obra, pero levan anos sen vela intervir nos seus respectivos territorios».

Santos señaló que las carreteras en mal estado suponen problemas de seguridad vial, así como a las empresas «que ven dificultada a mobilidade, con todo o que iso implica. Se queremos que o rural teña futuro, se pretendemos frear o despoboamento, está claro que é imprescindible ter boas vías de comunicación. Noutro caso, nin as empresas teñen interese nin os particulares queren vivir nun ámbito mal comunicado».

El PSOE pide al PP que reclame a la Xunta un reparto de fondos objetivo, como el Plan Único

La portavoz del grupo socialista en el gobierno provincial, Pilar García Porto, manifestó, a raíz de la protesta de los populares, que «o PP non ten argumentos para facer oposición e segue coa política do bache». La diputada del PSOE señaló que mientras su gobierno presentó un Plan Único de 21,5 millones de euros con reparto de los fondos entre los 67 concellos con criterios objetivos, «a señora Candia, a mesma que orquestou e dirixiu a protesta de hoxe, asinou, nos tres meses e medio que estivo de presidenta, 43 convenios, dos 42 foron para concellos gobernados polo PP».

La diputada socialista pidió a los populares que reclamen a la Xunta que invierta los fondos públicos con los mismos criterios que realiza la Diputación con el Plan Único: «Debería ter un pouco de vergonza e reclamar á Xunta que invista na provincia con criterios obxectivos como se fai aquí co Plan Único».